Bilbordy informują, że zostaną zlikwidowane. Ciekawa kampania Sopotu [ZDJĘCIA]

bilbord1

„W trosce o miasto zlikwidujemy ten bilbord” – tego można dowiedzieć się z… 6 bilbordów w Sopocie. Okazuje się, że jest to kampania informacyjna Miasta Sopot, mówiąca o zmianach, które nastąpią po tym, jak na początku 2018 roku radni przyjmą projekt uchwały krajobrazowej.

W kwietniu br. odbyła się debata publiczna nad zapisami sopockiej uchwały krajobrazowej. Część zebranych uwag i sugestii mieszkańców znalazło swoje odzwierciedlenie w przyjętych zapisach. Uchwała krajobrazowa uzyskała wymagane prawem uzgodnienie m.in. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 11 października w Sopotece, w budynku Sopot Centrum odbyło się kolejne spotkanie z mieszkańcami w tej sprawie.

Oba spotkania prowadziło Stowarzyszenie Inicjatywa Miasto, które zajmuje się przekształcaniem przestrzeni publicznej w mieście oraz wzmacnianiem udziału społecznego w pielęgnowaniu i kształtowaniu ładu przestrzennego. Miasto Sopot zaprosiło stowarzyszenie do współpracy przy powadzeniu konsultacji społecznych.

TRWAJĄ OSTATNIE PRACE NAD UCHWAŁĄ KRAJOBRAZOWĄ

– Po szerokich konsultacjach i wielu dyskusjach liczę, że na początku przyszłego roku będziemy mogli przedłożyć Radzie Miasta do głosowania uchwałę krajobrazową dla Sopotu – mówi prezydent Jacek Karnowski. – Pozwoli to na jeszcze większe uporządkowanie przestrzeni w mieście, a przede wszystkim na usunięcie reklam wielkopowierzchniowych i płacht banerowych, szczególnie z centrum.

MIASTO ZACZYNA OD SIEBIE

– Planujemy usunięcie sześciu miejskich tablic, które powstały wiele lat temu do promocji inwestycji unijnych – dodaje prezydent. – Przewidywana jest także modernizacja słupów ogłoszeniowych. Część z nich zostanie usunięta, niektóre zostaną przestawione w nowe miejsca, planuje się także, aby wszystkie zostały zastąpione bardziej estetycznymi i pasującymi do kurortu.

„PRACUJEMY NAD ESTETYKĄ MIASTA”

– Od wielu lat wspólnie z sopockimi przedsiębiorcami pracujemy nad estetyką miasta. Sopockie ogródki gastronomiczne są spójne, estetyczne i posiadają stonowaną kolorystykę. Do tej pory współpraca z plastykiem miejskim była dobrą wolą podmiotów gospodarczych, dzięki uchwale krajobrazowej zyskujemy nowe narzędzia do egzekwowania ładu przestrzennego – tłumaczy Klaudyna Karczewska Szymkowiak plastyk miejski.

bilbord2

ZAŁOŻENIA SOPOCKIEJ UCHWAŁY REKLAMOWEJ

Celem opracowania uchwały reklamowej dla Sopotu jest ochrona walorów krajobrazowych miasta, uporządkowanie środowiska wizualnego w mieście i ustalenie zasad oraz warunków sytuowania: obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych, w tym szyldów, ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane oraz sformułowanie czytelnej oferty dla przedsiębiorców i producentów reklam – informuje miasto w komunikacie.

Priorytety sopockiej uchwały reklamowej:

– priorytetem jest ochrona wartości historyczno-krajobrazowych miasta,
– wypracowanie czytelnych zasad dla mieszkańców, przedsiębiorców i branży reklamowej,
– ograniczenie rodzajów reklam, tylko do tych, które zostały wymienione w uchwale.

Z projektem uchwały można się zapoznać na stronie bip.sopot.pl w zakładce Planowanie przestrzenne.
Likwidacji ulegnie 6 miejskich bilbordów (w tym jeden podwójny).

oprac. puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj