Gdańsk Firoga – Będzie nowy przystanek kolejowy. PKM z dużym unijnym dofinansowaniem

Firoga1

Prawie 609 milionów złotych z unijnej kasy na dofinansowanie transportu kolejowego. Dotacja to również duża szansa na nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga. Dzięki tym pieniądzom, Pomorska Kolej Metropolitalna zaoszczędzi prawie 62 miliony złotych.


Pomorska Kolej Metropolitalna poinformowała o przyznaniu dofinansowania m.in na elektryfikację oraz nowy przystanek w Gdańsku.

Projekt „Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja Kolei Kokoszkowskiej Faza III – elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga” otrzymał unijne dofinansowanie w wysokości 85 proc. z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.


– Na razie możemy Wam to pokazać tylko na wizualizacjach, ale już za kilka lat po linii PKM będziecie jeździć szybszymi i bardziej pojemnymi pociągami elektrycznymi, które pomiędzy Matarnią a Portem Lotniczym zatrzymywać się będą na dodatkowym przystanku Gdańsk Firoga – czytamy w komunikacie.


WNIOSEK PRZYZNANY

Pod koniec lipca 2017 roku PKM złożyła w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie wniosek o unijne dofinansowanie. Projekt, który zakładał m.in. elektryfikację linii kolejowej nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga wyceniono na 73,1 mln zł. Dzięki przyznaniu dofinansowania, PKM zaoszczędzi prawie 62 mln złotych.

 

Tak ma wyglądać przystanek PKM Gdańsk Firoga Fot. materiały prasowe


GDAŃSK FIROGA

– Przystanek PKM Gdańsk Firoga był przez nas planowany od samego początku, gdyż analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego przystanku PKM. Dlatego już w 2011 r. przewidzieliśmy w naszym projekcie rezerwę terenową pod dodatkowy przystanek w tej lokalizacji, a przejście pod torami na ul. Szybowcowej zostało tak zaprojektowane i wybudowane, aby w przyszłości bezpośrednio nad nim mógł powstać przystanek – informował przewoźnik.

Koncepcja nowego peronu wówczas pod roboczą nazwą „Dolina Krzemowa” po raz pierwsze prezentowany był jeszcze w 2011 roku.

jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj