„Brzydki”, „głupi”, „oszust” – między innymi tych słów nie można już używać na Facebooku. Portal opublikował nowy regulamin, który obowiązuje od 25 kwietnia od godz. 11:00.
Nowy regulamin Facebooka jest dużo szerszy niż poprzedni. To efekt afery związanej z Cambridge Analytica. Twórca Facebooka Mark Zuckerberg przyznał, że firma wykorzystywała dane użytkowników Facebooka, a w konsekwencji wpływała na wyniki wyborów w USA, które wygrał Donald Trump.
Osoby, które złamią powyższe zasady, muszą liczyć się z blokadą konta. Co ważne, od zablokowania można się odwołać. Prośba ma zostać rozpatrzona w ciągu doby. Cały nowy regulamin Facebooka, który obowiązuje od środy 25 kwietnia, znajdziesz >>> TUTAJ.
WYRAŻENIA ZABRONIONE
W regulaminie czytamy, że nie wolno publikować treści z odniesieniem lub porównaniem do… brudu, bakterii, chorób, odchodów oraz do zwierząt, które są kulturowo postrzegane jako gorsze pod względem intelektualnym lub fizycznym. Nie wolno też szydzić z pojęcia, przypadków lub ofiar przestępstw z nienawiści, nawet jeśli treść nie dotyczy żadnej konkretnej osoby.
Nie można używać między innymi słów: „zdeformowany”, „niedorozwinięty”, „odrażający”, „brzydki”, „opóźniony w rozwoju”, „kretyn”, „niskie IQ”, „głupi”, „puszczalska”, „oszust”, „skąpiec”, „na krzywy ryj”. Zabronione są też określenia wyrażające pogardę, np. „nienawidzę”, „nie lubię”, „X są najgorsi” ,”ohyda”, „paskudztwo”, „obrzydlistwo”.
ZDJĘCIA DZIECI
W regulaminie jest też mowa o nagich zdjęciach dzieci. „Rozumiemy, że niekiedy użytkownicy, nie kierując się złymi intencjami, publikują nagie zdjęcia swoich dzieci. Staramy się jednak je usuwać ze względu na możliwość wystąpienia nadużycia ze strony innych osób oraz w celu uniemożliwienia innym osobom wykorzystania lub przywłaszczenia tych zdjęć” – czytamy.
NAGOŚĆ POD WARUNKIEM
Zmieniły się też zasady dotyczące nagości osób dorosłych. Facebook zezwala na przedstawianie nagości pod warunkiem, że to np. forma protestu lub cel edukacyjny albo medyczny. „Pomimo że ograniczamy publikowanie niektórych zdjęć kobiecych piersi z widocznymi sutkami, dopuszczamy te udostępnione w kontekście akcji protestacyjnych i karmienia piersią lub w celu pokazania blizn po mastektomii” – czytamy w regulaminie.
MNIEJ SPAMU
Na Facebooku ma być mniej komercyjnego spamu i fałszywych reklam. „Nie zezwalamy na używanie mylących lub niedokładnych informacji w celu nieuczciwego zwiększania liczby polubień, osób obserwujących i udostępnień” – zapisano.
PODAJ IMIĘ I NAZWISKO
Używasz na Facebooku pseudonimu lub fałszywego imienia i nazwiska? Będziesz musiał je zmienić na prawdziwe dane. „Wymagamy od użytkowników Facebooka używania imion i nazwisk, którymi posługują się na co dzień. Podstawą naszej społeczności jest autentyczność. Uważamy, że ludzie czują się bardziej odpowiedzialni za swoje wypowiedzi i działania, gdy znana jest ich prawdziwa tożsamość” – czytamy w regulaminie.
mich