Będzie lepsza współpraca Portu Gdynia z PKP. Firmy podpisały umowę, w myśl której będą się wspierać w budowaniu logistyki na osi wschód – zachód, północ – południe Europy oraz z Azji.
Firmy chcą też współpracować przy inwestycjach związanych z logistyką. Prezes Morskiego Portu Gdynia Adam Meller widzi w porozumieniu szansę na realizację celów i priorytetów zawartych w Strategii Rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku, a także w rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
TRANSPORT INTERMODALNY
Chodzi szczególnie o rozwój infrastruktury wspierającej transport intermodalny, przez powiązanie portów morskich z kolejową siecią transportową oraz o dalszy rozwój potencjału polskich centrów logistycznych.
POROZUMIENIE TO PIERWSZY ETAP DZIAŁAŃ
Według PKP SA, podpisane porozumienie jest pierwszym etapem działań, zmierzającym do utworzenia wspólnej platformy logistycznej. – PKP SA widzi przyszłość w zwiększeniu roli transportu kolejowego w łańcuchach logistycznych, dlatego też aktywnie włącza się w nowe projekty dotyczące budowy infrastruktury wsparcia logistycznego – powiedział prezes PKP SA, Krzysztof Mamiński.
ROZWINIĘTA SIEĆ TERMINALI RÓŻNEGO TYPU JEST POTRZEBNA
STRONY POROZUMIENIA
Stronami Porozumienia Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo – Wschodniej są: Euroterminal Sławków, Logit T.J. Kowalewski i Wspólnicy, PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, PKP Cargo Centrum Logistyczne w Medyka- Żurawica, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Polskie Koleje Państwowe SA, Śląskie Centrum Logistyki, Terminale Przeładunkowe Sławków – Medyka, Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin – Stare Miasto, Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.