Pomorskie w turystycznej czołówce kraju. „W zeszłym roku nie odstraszyło nawet chłodne lato” [RAPORT]

W 2017 r. województwo pomorskie odwiedziło około 9 milionów turystów. Jak podkreślają pracownicy Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, tutejsza branża turystyczna jest bardzo dobrze przygotowana na każdą porę roku.

– Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna działa już 15 lat i jest przykładem wyjątkowej współpracy 85 partnerów, czyli ponad 500 firm, współpracujących w szerokim zakresie z branżą turystyczną. Naszym celem jest integracja działań oraz wysyłanie spójnych komunikatów o atrakcyjności regionu pomorskiego, skierowanych na rynki krajowy i zagraniczne – mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. – Cieszę się, że polityka promocyjna PROT jest konsekwentnie wdrażana, a zarząd otrzymał jednogłośnie absolutorium za rok 2017.

LATEM I ZIMĄ

Województwo pomorskie uznawane jest za jeden z najatrakcyjniejszych regionów w Polsce. Szacuje się, że w 2017 r. ten region odwiedziło około 9 mln turystów. To oznacza, że Pomorskie było najchętniej wybieranym regionem na wakacje, a chłodne i kapryśne lato nie odstraszyło turystów. Szacuje się, że na niepogodzie najwięcej zyskali restauratorzy, a także instytucje kultury i obiekty z biletowanym wstępem. Najwięcej gości odwiedziło molo w Sopocie (1,07 mln osób), Europejskie Centrum Solidarności (920 tys. osób) oraz Muzeum Zamkowe w Malborku (638 tys. osób).

Kilka ostatnich lat to znaczny wzrost przyjazdów nie tylko w sezonie letnim. To efekt rozbudowy baz noclegowych i gastronomicznych, powstania nowych ofert i atrakcji turystycznych. Celem nadrzędnym jest sukcesywne wydłużanie sezonu. – Działamy na wielu polach, a każdy pomysł przyczyniający się do przyjazdu i pobytu turystów, również poza okresem wakacyjnym, jest przez nas rozwijany i wspierany. Stąd działania w zakresie turystyki aktywnej, przyrodniczej czy slow life dopełniającej agroturystykę – zaznacza Chełkowska.

 

 

Czyste powietrze to niekwestionowany atut regionu pozwalający skutecznie zwrócić uwagę turystów w sezonie zimowym. Bardzo dobre rezultaty w tym zakresie przyniosła m.in. kampania internetowa pod hasłem „ferie bez smogu”. Pomorskie stało się trzecim najchętniej wybieranym województwem w Polsce podczas ferii zimowych.

RÓWNIEŻ Z ZAGRANICY

– Promocja zagraniczna przekłada się bezpośrednio na wzrost rozpoznawalności marki regionu, a co za tym idzie, stale rosnący ruch przyjazdowy – dodaje dyrektor Chełkowska. W minionym roku gdańskie lotnisko obsłużyło ponad 4,6 mln pasażerów, a z połączeń promowych Stena Line i Polferies skorzystało blisko milion pasażerów.

Wśród turystów zagranicznych dominują Niemcy, Brytyjczycy oraz Skandynawowie. Zaznacza się również udział gości z Izraela czy Holandii. Jeszcze dwa lata temu rynek izraelski był praktycznie niezauważalny w statystykach przyjazdowych, aktualnie jest jednym z najszybciej rosnących. Istotne było też uruchomienie połączenia Amsterdam – Gdańsk.

Obserwowany jest także stały wzrost zainteresowania Gdańskiem i Pomorzem turystów z dalekiej Azji. Region przyciąga zarówno chińskich, jak i japońskich wczasowiczów nie tylko zabytkami, unikalnym bursztynem, ale także wyjątkową przyrodą.

Gdańsk znalazł się w pierwszej trójce rekomendowanych miejsc do odwiedzenia w ramach konkursu European Best Destination 2017, deklasując takie miasta, jak Barcelona czy Londyn.

 

oprac. mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj