Samochody się tam ślizgają, ale jest szansa na zmianę. Czy tym razem uda się „odmrozić” wyjazd z tunelu?

Będzie trzecie podejście do zimowego zabezpieczenia wyjazdu z tunelu pod Martwą Wisłą. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza w marcu rozpisać przetarg na montaż systemu ogrzewania części węzła Marynarki Polskiej – tak, by po śnieżycach nie ślizgały się ciężarówki.

Jak mówi kierownik tunelu Michał Adamkiewicz, w przetargach z września i października nie wpłynęła żadna oferta. Tym razem czas na wykonanie robót będzie dłuższy. – W marcowym przetargu czas na wykonanie wydłużymy do końca wakacji. To powinno ułatwić chętnym firmom realizację tak relatywnie niewielkiej inwestycji – podkreśla.

OGRZEWANA ELEKTRYCZNIE

Łącznica prowadząca od strony Stogów do ulicy Marynarki Polskiej ma być ogrzewana elektrycznie. Podobne rozwiązanie z sukcesem zastosowano między innymi na lotnisku Chopina w Warszawie. – Jest przede wszystkim trwałe i bezobsługowe – zaznacza Adamkiewicz.

ZAMKNIĘTY WYJAZD

Same prace będą wymagały tygodniowego zamknięcia wyjazdu z tunelu od strony Stogów do ronda przy Marynarki Polskiej. Przewody grzejne wymagają ułożenia pod wierzchnią warstwą asfaltu.

Szacowany koszt instalacji to kilkaset tysięcy złotych. Tunelem w ciągu doby przejeżdża średnio 26 tysięcy aut.

Sebastian Kwiatkowski/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj