Sprawdzili oferty na przygotowanie bajpasu kartuskiego i pojawił się problem. Wszystkie opcje za drogie

Prawie o połowę droższa od zakładanego budżetu jest najtańsza oferta na przygotowanie planu budowy kilometrowego łącznika bajpasu kartuskiego. Pomorska Kolej Metropolitalna otworzyła koperty w przetargu na przygotowanie koncepcji programowo-przestrzennej rewitalizacji fragmentu trasy kolejowej z Karczemek do Kokoszek.

Na przygotowanie dokumentu kolejarze przeznaczyli niespełna 600 tysięcy złotych. Najtańsza oferta od firmy Infra opiewa na kwotę 977 tysięcy złotych. Na milion i 24 tysiące złotych wycenił swoje prace Transprojekt Gdański, zaś Multiconsult – 1,463 mln.

POSTĘPOWANIE MOŻE BYĆ ANULOWANE

Przez najbliższe dni potrwa sprawdzanie ofert. Kolejarze deklarują, że jeśli nie zdecydują się na zwiększenie finansowania – anulują postępowanie. Koncepcja ma powstać w ciągu sześciu miesięcy i zawierać co najmniej dwa warianty połączenia istniejącej linii do lotniska z tą do Starej Piły.

30 MILIONÓW

Koszt budowy połączenia mającego nieco ponad 1 kilometr szacowany jest na 30 milionów złotych. Ma ono powstać do 2021 roku. Równolegle swoje prace na czynnym odcinku Kokoszki-Stara Piła-Glincz ma przeprowadzić spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nową trasą mają pojechać pociągi do Kartuz w czasie remontu linii kościerskiej.

 

Sebastian Kwiatkowski/mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj