Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad przepisami, które mają od stycznia zmienić zasady pracy egzaminatorów. Według planów godziny egzaminu mają być precyzyjnie wyznaczone, a urzędnik dziennie będzie mógł przeprowadzić nie więcej niż 8 egzaminów praktycznych. W ciągu godziny – maksymalnie jeden.
„Zmiana jest podyktowana koniecznością likwidacji wymagań ilościowych co do liczby przeprowadzanych egzaminów w ciągu dnia, stawianych egzaminatorom przez ich pracodawców. Egzaminatorzy będą mieli więcej czasu na spokojną i bardziej obiektywną ocenę umiejętności kandydatów na kierowców” – czytamy w komunikacie ministerstwa.
NIE ZMIENIĄ SIĘ KRYTERIA OCENY
Roman Nowak z Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego podkreśla, że kryteria oceny nie zmienią się. Nowe przepisy nie powinny więc wpłynąć na odsetek zdających.
Dziś w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego egzamin teoretyczny zdaje ponad połowa kursantów. Praktyczny co trzeci. Godziny testów praktycznych są tak ustalone, by zdający nie czekali dłużej niż kwadrans – deklaruje szef PORD. Jak mówi, planowanie egzaminów jest natomiast sprawą indywidualną każdego z ośrodków. – Dostosowując się do przepisów, będziemy zobligowani do ograniczenia liczby egzaminów praktycznych w ciągu doby, dostosowując też do liczby posiadanych egzaminatorów i samochodów – przyznaje Nowak.
OD LIPCA
W myśl projektu nowego rozporządzenia egzaminatorzy nie będą posługiwali się już pieczątkami. Niepełnosprawni natomiast będą mogli zdawać uprawnienia na kategorię AM także na lekkich czterokołowcach. Te przepisy mają wejść w życie od lipca.
Przepisy zostały skierowane do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych.
Sebastian Kwiatkowski/pOr