Turyści zostają w Gdańsku dłużej, a goście z Niemiec są coraz młodsi. Miasto staje się bardziej atrakcyjne

Turyści przyjeżdżający do Gdańska zostają tu średnio o dwa dni dłużej niż jeszcze kilka lat temu. To z jednej strony bogata oferta kulturalno-wypoczynkowa, z drugiej rozbudowana siatka połączeń lotniczych. Zmienia się też profil odwiedzających miasto pod kątem demograficznym.

Zmiany w profilu demograficznym dotyczą w szczególności Niemców.

– Średnia wieku turysty niemieckiego wynosi między 40 a 65 lat. Cały czas mamy sporo gości z Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Widoczni stają się turyści z Holandii, USA i Chin – mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

KARTA TURYSTY

Dużym zainteresowaniem wśród przyjezdnych cieszy się Karta Turysty. Od stycznia do końca maja 2019 sprzedano takich pakietów mniej więcej tyle, co w całym ubiegłym roku – ponad 5 tysięcy. Produkt umożliwia tańsze korzystanie z usług placówek kulturalnych, sportowych i nie tylko. Od lipca dzięki Karcie Turysty będzie można kupić bilet komunikacji miejskiej na poruszanie się po Gdańsku. W usłudze pozostaje też możliwość kupna biletu metropolitalnego.

MILION TURYSTÓW W GDAŃSKU

Na terenie Gdańska działa w sezonie pięć puntów Informacji Turystycznej: na Długim Targu, w galerii handlowej Madison i na lotnisku oraz dodatkowo na Wyspie Sobieszewskiej i przy gdańskim ZOO.

W ubiegłym sezonie letnim Gdańsk odwiedziło ponad milion turystów. Najchętniej pojawiali się – w zależności od pogody – na molo w Brzeźnie, katedrze w Oliwie, Bazylice Mariackiej, Europejskim Centrum Solidarności, Muzeum II Wojny Światowej i na Westerplatte.

Aleksandra Nietopiel/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj