Firma NB TRICITY sp. z o.o., która dostarcza na Pomorze i obsługuje rower MEVO, jest zagrożona niewypłacalnością – podano w komunikacie. Ma to związek z wyższymi niż oczekiwano kosztami uruchomienia roweru metropolitalnego, opóźnieniem realizacji II etapu umowy oraz ryzykiem nałożenia na spółkę kar umownych.
NB TRICITY sp. z o.o. chce zawrzeć z wierzycielami układ w ramach postępowania restrukturyzacyjnego. Dzięki temu miałaby się ustabilizować sytuacja w spółce. – W naszej ocenie to najlepsza z dostępnych opcji, która pozwoli na kontynuację projektu MEVO do końca obowiązywania umowy, czyli do grudnia 2025 roku – poinformował prezes Paweł Orłowski.
WYSOKIE KARY
Firma NB TRICITY sp. z o.o. przedstawiła plan restrukturyzacyjny Obszarowi Metropolitalnemu Gdańsk Gdynia Sopot. Dokumenty są obszerne i będą teraz analizowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot.
Dotychczas OMGGS naliczył NB TRICITY prawie milion złotych kary za opóźnienie we wprowadzaniu I etapu systemu. Spółka ma też opóźnienia we wprowadzaniu etapu II i powinna zostać rozliczona za nienależyte funkcjonowanie etapu I w określonych dniach. – Mamy przygotowane plany awaryjne na każdą ewentualność. Ale nie przewidujemy, ze zostaną uruchomione. Skupiamy się na tym, by rowery jeździły i by mieszkańcy mogli z nich korzystać – poinformowała rzeczniczka OMGGS Alicja Mongird.
System rowerów IV generacji Mevo funkcjonuje na terenie OMGGS od 26 marca 2019 r. Do dyspozycji fanów jednośladów jest 1224 rowerów dostępnych w całym systemie.
js/on/mar