Są obawy o ruch tramwajów w ciągu Nowej Bulońskiej. ZTM uspokaja: „Pasażerowie pojadą tylko 1,5 minuty dłużej”

bubel

Brak dodatkowych przystanków i torów utrudni ruch na ulicy Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Tramwaje będą musiały objeżdżać za każdym razem nową pętlę przy ul. Warszawskiej. Wydłuży to czas przejazdu już na początku trasy. Może też powodować komplikacje w ruchu w sytuacjach awaryjnych.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku trwa od kwietnia 2018 roku. Droga ma być gotowa wiosną 2020 roku. Równolegle powstaje trasa tramwajowa, której ważnym elementem jest pętla u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Z projektu wynika jednak, że tramwaje będą musiały za każdym razem objechać pętlę na trasie z dzielnicy Piecki-Migowo do szkoły podstawowej nr 6.

Przyczyną tego stanu jest brak przystanków przed pętlą i torowiska do jazdy na wprost od strony szkoły podstawowej nr 6 w stronę dzielnicy Piecki-Migowo. Objazd tramwajem całej pętli będzie oznaczał już na początku trasy stratę czasu. Będzie też powodował komplikacje w organizacji ruchu w sytuacjach awaryjnych czy nawet w godzinach szczytu (na pętli przewidziano tylko dwa tory).

DLACZEGO NIE UWZGLĘDNIONO DODATKOWYCH TORÓW I PRZYSTANKÓW?

Gdańscy urzędnicy podkreślają, że lokalizacja przystanków została ustalona w oparciu o uwarunkowania terenowe oraz planowane inwestycje w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową (np. zajezdnia tramwajowa) oraz konieczność zachowania norm i przepisów.

Awaria tramwaju będzie też oznaczać paraliż całej trasy od ul. Bulońskiej po południe Gdańska. Nie uwzględniono torów odstawczych.

KLIKNIJ, ABY POWIĘKSZYĆ:

Projekt pętli przy ul. Warszawskiej ze wskazaniem miejsca, w których brakuje toru do jazdy na wprost (Mat. DRMG)

ZTM: PODRÓŻNI STRACĄ 1,5 MINUTY

Władze Zarządu Transportu Miejskiego przekonują, że przejazd przez pętlę nie powinien być problemem.

– Przejazd tramwaju przez pętlę nie powinien trwać więcej niż 1,5 minuty. Ten czas jest do zaakceptowania dla pasażerów – przekonuje Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego.

Obecne rozwiązanie, zdaniem urzędników, ma charakter przejściowy, do momentu powstania docelowego układu drogowego z linią tramwajową w ul. Warszawskiej. Z uwagi na planowaną budowę linii tramwajowej w ul. Nowej Warszawskiej przez pewien czas obowiązywać będzie etap przejściowy, w którym linie tramwajowe jadące od strony Migowa będą miały wydłużoną trasę do przystanków przy szkole podstawowej nr 6.

Docelowo na przystankach przy szkole podstawowej nr 6 trasę będzie kończyć linia tramwajowa, funkcjonująca od strony al. Havla i ul. Warszawskiej. Natomiast tramwaje jadące od strony Piecek-Migowa będą miały możliwość nawrotki na pętli przy ul. Nowej Warszawskiej lub przejazdu dalej, w kierunku al. Havla.


Maciej Naskręt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj