Powstaje platforma profilaktyczna dla sopockich szkół. To projekt naukowo-badawczy, który zrealizują miasto i Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS w Sopocie. W środę podpisano list intencyjny w tej sprawie.
Platforma ma wspierać społeczność szkolną, odpowiadając na jej rzeczywiste potrzeby i problemy. Będzie bardziej szczegółowa niż programy profilaktyczne, a dzięki przeprowadzonej diagnozie ma trafić w sedno problemów, z jakimi borykają się młodzi. Jej uruchomienie poprzedzą badania, a objęci nimi zostaną nie tylko uczniowie podstawówek i szkół ponadpodstawowych ale także ich rodzice i nauczyciele.
NARZĘDZIE DIAGNOZY
– Żeby skutecznie działać, trzeba najpierw przeprowadzić skuteczną diagnozę potrzeb zachowań ryzykownych czy problemów, które dotykają nie tylko uczniów, ale w które także są zaangażowani nauczyciele i rodzice. Platforma ma stanowić narzędzie do diagnozy, by na tej podstawie przygotować takie programy, które będą trafiały w realne problemy sopockich uczniów i będą angażowały nauczycieli i rodziców – bo tylko działanie w tych trzech środowiskach jest efektywne – mówi wiceprezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim.
Potrzebę stworzenia takiej platformy zgłaszali szkolni pedagodzy i psychologowie. Głównym celem badania będzie przeprowadzenie wielowymiarowej diagnozy dotyczącej profilaktyki szkolnej i skali zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Oceniona zostanie skuteczność działań profilaktycznych prowadzonych w szkołach. Diagnozą zajmą się specjaliści z Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie.
PRZECIW UZALEŻNIENIOM
– Diagnoza nie jest prosta. Wymaga dostosowania do wieku uczniów, typu szkoły czy poziomu szczerości uczniów – zaznacza dr Wiesław Baryła prodziekan ds. studenckich SWPS.
Owocem działań w ramach projektu ma być kompleksowy program wychowawczo-profilaktyczny w każdej z publicznych placówek. Dodatkowo materiał będzie podstawą do stworzenia gminnego programu przeciwdziałania uzależnieniom od substancji psychoaktywnych dla Gminy Miasta Sopotu.
Aleksandra Nietopiel/ak
Powstaje platforma profilaktyczna dla sopockich szkół. To projekt naukowo badawczy, który zrealizują miasto i Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS w Sopocie. Dzisiaj podpisano list intencyjny w tej sprawie.
Platforma ma wspierać społeczność szkolną, odpowiadając na jej rzeczywiste potrzeby i problemy. Będzie bardziej szczegółowa niż programy profilaktyczne a dzięki przeprowadzonej diagnozie ma trafić w sedno problemów z jakimi borykają się młodzi. Jej uruchomienie poprzedzą badania a objęci nimi zostaną nie tylko uczniowie podstawówek i szkół ponadpodstawowych ale także ich rodzice i nauczyciele. – Żeby skutecznie działać trzeba najpierw przeprowadzić skuteczną diagnozę potrzeb zachowań ryzykownych czy problemów, które dotykają nie tylko uczniów, ale w które także są zaangażowani nauczyciele i rodzice. Platforma ma stanowić narzędzie do diagnozy, by na tej podstawie przygotować takie programy, które będą trafiały w realne problemy sopockich uczniów i będą angażowały nauczycieli i rodziców – bo tylko działanie w tych trzech środowiskach jest efektywne – mówi wiceprezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim.
Potrzebę stworzenia takiej platformy zgłaszali szkolni pedagodzy i psychologowie. Głównym celem badania będzie przeprowadzenie wielowymiarowej diagnozy dotyczącej profilaktyki szkolnej i skali zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Oceniona zostanie skuteczność działań profilaktycznych prowadzonych w szkołach. Diagnozą zajmą się specjaliści z Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie. – Diagnoza nie jest prosta. Wymaga dostosowania do wieku uczniów, typu szkoły czy poziomu szczerości uczniów – zaznacza dr Wiesław Baryła prodziekan ds studenckich SWPS.
Owocem działań w ramach projektu ma być kompleksowy program wychowawczo-profilaktyczny w każdej z publicznych placówek. Dodatkowo materiał będzie podstawą do stworzenia Gminnego programu przeciwdziałania uzależnieniom od substancji psychoaktywnych dla Gminy Miasta Sopotu.