Od 4 maja ZUS udostępnia dla swoich klientów sale obsługi. Znów można osobiście załatwić sprawę w urzędzie, ale w maseczkach i z zachowaniem dystansu. Otwarcie sali obsługi klientów w ZUS to ułatwienie dla tych, którzy szukają informacji np. na temat rent i emerytur, czy chcą założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych.
W jednostkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie, bez kontaktu z pracownikami, składać dokumenty, wnioski czy pisma. Zakład zachęca też do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych.
Ze względu na bezpieczeństwo do placówek ZUS warto wybrać się tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Klienci powinni mieć ze sobą środki ochrony osłaniające nos i usta.
Do odwołania pozostaną zamknięte Punkty Informacyjne ZUS w Nowym Dworze Gdańskim, Rumi i Ustce.
oprac. Aleksandra Nietopiel/mrud