Wyłoniono wykonawcę miejskiego żłobka w Sopocie. Do przetargu stanęło siedem firm. Wybrana została najkorzystniejsza oferta, którą złożyła firma MARBUD sp. z o.o. – sp. komandytowa z Gdyni. Koszt budowy wykonawca oszacował na 6 996 244,56 zł.
Mieszkańcy kurortu, w ankiecie, sami zdecydowali o lokalizacji placówki, która mieścić się będzie przy ul. Obodrzyców 18-20.
Przed wykonawcą postawione będzie zadanie – prócz prac budowalnych również zagospodarowanie terenu, czyli budowa dróg dojazdowych, chodników, ogrodzenia, oświetlenia, placu zabaw dla przedszkola i placu zabaw dla żłobka, nowych nasadzań zieleni. Zgodnie z projektem, przyszły żłobek to budynek wykonany w technologii tradycyjnej, wolnostojący, niepodpiwniczony, z dwiema kondygnacjami nadziemnymi, piętro nad jego północno-zachodnią częścią przykryte będzie dachem dwuspadowym, skrzydła będą parterowe i przykryte dachem płaskim.
WSPARCIE DLA RODZIN
– Z troską o młode mamy, które chcą lub muszą powrócić na rynek pracy, budujemy kolejny żłobek w mieście. Warto podkreślić, że od wielu lat wszystkie chętne dzieci w wieku 3-6 lat mają zapewnione miejsce w samorządowym przedszkolu. Teraz postanowiliśmy skupić się na najmłodszych sopocianach. W nowej placówce opiekę znajdzie około 60 maluchów – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu.
ROK NA PRZEPROWADZENIE PRAC
Wykonawca w ciągu 365 dni od dnia zawarcia umowy, będzie miał czas na wybudowanie żłobka i zagospodarowanie terenu.
W mieście działa jeden publiczny żłobek – Puchatek, przy ul. Armii Krajowej 58. Uczęszcza do niego 84 dzieci. W kurorcie funkcjonują również cztery żłobki niepubliczne (na 60 dzieci) oraz klub dziecięcy (na 10 dzieci).
Od 1 sierpnia w publicznym żłobku Puchatek trwają prace remontowe, które obejmują generalny remont wraz z wymianą instalacji elektrycznej w salach, które znajdują się na drugim piętrze żłobka, instalację systemu monitoringu wewnętrznego obejmującego wszystkie sale żłobkowe oraz podłączenie budynku żłobka do sieci Wifi. Szacowany koszt remontu to 120 tys. zł w tym 58 tys. zł. zostało pozyskane z Programu MALUCH.
Drugi etap to adaptacja dwóch tarasów na potrzeby dzieci – realizacja została niestety przeniesiona na okres jesienny z powodu braków terminów u wykonawcy. Realizacja będzie obejmować podwyższenie balustrad i położenie bezpiecznej nawierzchni na posadzkę tarasów. Szacowny koszt to około 10 tys. złotych, a część kosztów będzie sfinansowana przez radę rodziców.