Od nowego roku Centrum Nauki Experyment w Gdyni zmieniło swój wygląd. Charakterystyczne niebieskie logo zniknęło z budynku, a nowe pojawi się wczesną wiosną. Firmą odpowiedzialną za ten rebranding jest TOFU Studio z Gdańska.
Minęło 13 lat od otwarcia Experymentu i tyle też lat wygląd budynku pozostawał niezmienny. Placówce towarzyszyły trzy hasła: nowość – pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach oraz innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna. Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian oraz turystów. Idea nauki poprzez zabawę chwyciła okazała się być strzałem w dziesiątkę.
(Fot. gdynia.pl/mat. prasowe)
Premiera odświeżonego logo odbyła się 31 grudnia. Nowy rok rozpoczął się dla centrum z nowym przekazem, treścią i formą. Wprowadzenie logotypu ilustruje krótkim film, pokazujący proces jego powstania, za który odpowiadało TOFU Studio z Gdańska.
MIEJSCE BOGATE W DOŚWIADCZENIA
Jak mówi Adam Chyliński z TOFU Studio, chciano pokazać Centrum Nauki Experyment jako miejsce bogate w doświadczenia.
– Miejsce, które jest przewodnikiem na ścieżce poznawania świata, a jego oferta skierowana jest do odbiorców w każdym wieku. Ponieważ kreatywność jest wpisana w DNA tej instytucji, staraliśmy się, aby była ona widoczna już na etapie samej identyfikacji – dodaje Adam Chyliński z TOFU Studio.
Nowy logotyp pojawi się na fasadzie budynku wczesną wiosną. W międzyczasie nowy znak graficzny wprowadzany jest w przestrzeni budynku i umieszczany na materiałach Experymentu.
ako