13 czerwca na trasę Malbork-Kwidzyn wyjadą pociągi osobowe. Trasa była remontowana z przerwami od 2017 roku. Kolejarzom pozostanie do przebudowy jeszcze 500-metrowy fragment za Kwidzynem w kierunku Gardei.
Inwestycja kosztowała 212 milionów złotych netto i jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Wykonawca rewitalizacji linii nr 207 deklaruje zakończenie prac, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork-Kwidzyn 13 czerwca, a dla odcinka Kwidzyn-Gardeja do końca roku.
– Gotowa jest stacja Kwidzyn, gdzie przebudowane wyższe perony oraz przejście podziemne z trzema windami zapewnią lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowane zostały perony w Gościszewie, Sztumskiej Wsi, Ryjewie i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Zamontowano nowe oświetlenie LED, wiaty, ławki i gabloty informacyjne – mówi Przemysław Zieliński ze spółki PKP PLK.
Natomiast na stacji Sztum, gdzie dotąd było największe opóźnienie w pracach, prowadzone są roboty wykończeniowe, m. in. na nowym peronie oraz związane z uruchomieniem systemu sterowania ruchem kolejowym.
W realizacji pozostaje jeszcze fragment linii między Kwidzynem i Gardeją. Prace mają się zakończyć w grudniu tego roku.
mn
Wykonawca rewitalizacji linii nr 207 deklaruje zakończenie prac, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, w dniu 13 czerwca, a dla odcinka Kwidzyn-Gardeja do końca br.
Gotowa jest stacja Kwidzyn, gdzie przebudowane, wyższe perony oraz przejście podziemne z 3 windami, zapewnią lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowane zostały perony w Gościszewie, Sztumskiej Wsi, Ryjewie i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Zamontowano nowe oświetlenie LED, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Na stacji Sztum prowadzone są prace wykończeniowe, m. in. na nowym peronie, oraz związane z uruchomieniem systemu sterowania ruchem kolejowym.