Za 16 milionów złotych zrobią objazd Bramy Nizinnej. Droga powstanie w miejscu dawnej linii kolejowej

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała umowę na budowę objazdu Bramy Nizinnej. Koszt prac, które będą wykonane w ciągu najbliższego roku, wyniesie prawie 16 milionów złotych.

– W ramach inwestycji rozebrany zostanie stary mostek nad Opływem Motławy, a w jego miejscu zostanie wybudowana nowa przeprawa – informuje szef DRMG Włodzimierz Bartosiewicz i dodaje, że planowana droga będzie prowadzona w miejscu dawnej linii kolejowej.

Od placu Wałowego trasa będzie przebiegać ul. Grodza Kamienna, następnie skręci w kierunku południowym przed Bastionem Żubr. Przebudowane zostaną także sieci podziemne: gazowa, wodociągowa, sanitarna i teletechniczna. Przewidziano też budowę sieci oświetleniowej.

UMOWA Z WYKONAWCĄ PODPISANA

Koszt inwestycji wyniesie niecałe 16 milionów złotych. Wykonawcą robót będzie wyłoniona w przetargu firma Starbag Sp. z o.o., z którą DRMG podpisała już umowę. Prace potrwają 12 miesięcy.

Nie jest to jedyna inwestycja planowana do realizacji w tej okolicy. W lipcu DRMG podpisała umowę z firmą MTM S.A. na zagospodarowanie terenu Opływu Motławy. Zadanie jest realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. W tym przypadku koszt przedsięwzięcia to 12,2 mln zł.

HISTORIA BRAMY NIZINNEJ

Zlokalizowana na Starym Przedmieściu Brama Nizinna została zbudowana w 1626 roku według projektu Jana Strakowskiego. Obiekt jest częścią fortyfikacji, które powstały w Gdańsku na początku XVII wieku w ramach zabezpieczenia miasta przed ewentualnymi skutkami narastającego konfliktu polsko-szwedzkiego.

To jedyna z zabytkowych bram historycznego Gdańska, przez którą odbywa się regularny ruch drogowy.

PAP/tm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj