Most Stągiewny już niebawem stanie się mostem zwodzonym. Od 4 października jest wyłączony z użytkowania, a ruch pieszych i rowerów przekierowano na tymczasową kładkę. Ta z kolei powstała w miejscu, w którym od 1600 roku istniał Most Rogoźników, a przez ostatnich 60 lat przypominały o nim tylko fragmenty przyczółków i filarów. Jak podaje Gedanopedia, zwodzony Most Rogoźników na mapie Gdańska pojawił się już w 1600, łącząc Wyspę Spichrzów z okolicą obecnej ulicy Szopy. Do połowy XIX wieku zamykany był na noc. W 1891 roku został przebudowany z drewnianego na stalowo-ceglany. Umocowany był na ceglano-kamiennych przyczółkach, a co 12 metrów w nurcie Nowej Motławy rozstawione zostały jego filary. Tylko te elementy przetrwały jego zniszczenie w 1945 roku. Na nich też umieszczono w latach 50. XX wieku drewnianą kładkę, ostatecznie rozebraną w 1962 roku.
Wtedy również powinna przestać obowiązywać tymczasowa organizacja ruchu przy skrzyżowaniu ulic Szopy, Szafarni i Długich Ogrodów, które zostanie zamknięte. Auta na Wyspę Spichrzów w tym czasie mogą dostawać się objazdem wytyczonym przez ulicę Chmielną.