Trwa nabór wniosków do rządowego programu „Cyfrowa gmina”. Granty mają zapewnić wsparcie w rozwoju cyfrowym dla dzieci i wnuków byłych pracowników PGR. O sprzęt komputerowy czy dostęp do internetu mogą ubiegać się także mieszkańcy Tczewa.
W mieście w latach 60. powstał kombinat Malinowo. PGR w Tczewie zlikwidowano na początku lat 90. Projekt „Granty PPGR” ma wyeliminować ograniczenia w dostępie do sprzętu komputerowego i internetu, które w czasie pandemii i nauki zdalnej były widoczne terenach popegeerowskich. Na ten cel przeznaczono 80 mln zł.
MIASTO CZEKA NA ZGŁOSZENIA
– Miasto zamierza aplikować do programu „Cyfrowa gmina”. Czekamy na zgłoszenia od wnuków lub dzieci osób, które były zatrudnione w PGR-ze. W imieniu osób niepełnoletnich wniosek składają rodzice bądź opiekunowie prawni. Natomiast osoby pełnoletnie, czyli uczniowie szkół ponadpodstawowych, składają je sami, ale muszą dołączyć dokument, potwierdzający, że rodzice lub dziadkowie pracowali w PGR-ze – mówi rzecznik Urzędu Miejskiego w Tczewie Małgorzata Mykowska.
Wnioski można składać do 3 listopada. Decyzja o przyznaniu grantu ma być ogłoszona jeszcze w tym roku.
SPRZĘT KOMPUTEROWY LUB DOSTĘP DO INTERNETU
– Jeśli decyzja będzie pozytywna, gmina zakupi sprzęt komputerowy. Może to być komputer, program lub dostęp do internetu. Gmina przekaże go osobom, które się zakwalifikowały – dodaje Małgorzata Mykowska.
W razie pytań lub wątpliwości, można się kontaktować telefonicznie pod nr 58 77-59-413, mailowo na adres tkaczyk@um.tczew.pl lub osobiście w Wydziale Rozwoju Urzędu Miejskiego w Tczewie. Szczegółowe informacje, dotyczące projektu „Granty PPGR”, dostępne są >>>TUTAJ.
Hanna Brzezińska/ua