Na Pomorzu rozpoczęły się odbiory techniczne systemu biletowego Fala

(Fot. Agencja KFP/Krzysztof Mystkowski)

Rozpoczął się proces odbiorów technicznych systemu biletowego Fala – rozwiązania, które w założeniu ma usprawnić korzystanie z komunikacji publicznej na Pomorzu. Odbiór przeprowadza zespół specjalistów podzielony na grupy tematyczne – poinformowała w piątek odpowiedzialna za wdrożenie Fali spółka Innobaltica

System Fala, który ma być wdrożony w komunikacji publicznej na Pomorzu w lipcu tego roku, poza ujednoliceniem cen za bilety komunikacji miejskiej ma wprowadzić nowoczesną formę płacenia za przejazdy.

Pasażer, wsiadając do pociągu, autobusu, tramwaju czy trolejbusu, nie będzie także zobowiązany do posiadania tradycyjnego biletu – będzie musiał mieć przy sobie jedynie specjalny identyfikator, który pozwoli systemowi go rozpoznać.

Jak podkreślił w komunikacie rzecznik prasowy spółki Innobaltica Cyprian Maciejewski, proces odbiorów technicznych systemu Fala jest „podsumowaniem wielomiesięcznych prac informatycznych oraz infrastrukturalnych, w trakcie których specjaliści przeprowadzili setki scenariuszy i przypadków testowych systemu”.

„STUPROCENTOWE WYWIĄZANIE SIĘ ZE ZOBOWIĄZAŃ”

Wyjaśnił, że odbiór techniczny przeprowadza zespół 35 specjalistów InnoBaltiki oraz zewnętrznych ekspertów, podzielony na grupy tematyczne. – Sednem naszych prac jest tzw. elektroniczna Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności, która ma obsługiwać docelowo około 100 taryf w ramach kolei oraz transportu publicznego większości miast i gmin naszego regionu. Etap jest niezwykle czasochłonny i wymagający wielkiego nakładu pracy. Co ważne, wykonawca zadeklarował, że wywiązał się ze 100 proc. zobowiązań i tym samym przekazał kompletny system – stwierdził cytowany w komunikacie prezes zarządu Innobaltiki Marcin Stefański.

DZIAŁANIA INFORMACYJNO-EDUKACYJNE I „SZKOŁA NOWOCZESNEGO PASAŻERA”

W komunikacie podano, że zgodnie z harmonogramem, na zgłaszanie uwag do wykonawcy i egzekwowanie poprawek w zakresie funkcjonowania systemu spółka ma jeszcze cztery tygodnie. – InnoBaltica stopniowo będzie też poszerzać działania informacyjno-edukacyjne skierowane do mieszkańców regularnie i okazjonalnie korzystających z komunikacji publicznej. W ramach tych działań przeprowadzona zostanie kampania, która wytłumaczy podstawowe założenia Fali oraz jej atuty. Niebawem rozpocznie się też „Szkoła Nowoczesnego Pasażera” – informuje Maciejewski.

W GRONIE ZARZĄDU ZNALAZŁ SIĘ EKSPERT Z DWUDZIESTOLETNIM DOŚWIADCZENIEM

Jak przekazano w komunikacie, do grona zarządu InnoBaltiki dołączył dr Radomir Matczak. – Ekspert z dwudziestoletnim doświadczeniem w sektorze publicznym, szczególnie w zakresie wdrażania projektów regionalnych, który będzie odpowiedzialny za ten obszar. Robert Matczak współpracował ostatnio ze Związkiem Miast Polskich, a wcześniej był dyrektorem Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego – tłumaczy Cyprian Maciejewski.

System Fala od początku krytykowali gdańscy radni PiS. Wiele kontrowersji wzbudziła m.in. kwestia przetwarzania danych osobowych pasażerów związana z przemieszczaniem się, lokalizacją i z „odbijaniem” biletów na specjalnym czytniku umieszczonym w pojazdach komunikacji miejskiej.

PAP/aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj