14 milionów złotych dopłaci Ustka do budowy węzła integracyjnego. Rada Miasta zgodziła się na zwiększenie wydatków na przebudowę dworca kolejowego wraz z infrastrukturą.
Miasto od ubiegłego roku nie mogło znaleźć wykonawcy inwestycji. Kolejne przetargi unieważniono, bo zgłaszający się w nich wykonawcy chcieli dużo więcej pieniędzy za wykonanie prac niż przewidziano w kosztorysie. Aby nie stracić unijnego dofinansowania, władze Ustki zaproponowały radnym zwiększenie o 14 milionów złotych wydatków na węzeł. Rada po głosowaniu dała zielone światło do zmian w budżecie.
MIASTO NIE MIAŁO WYJŚCIA?
– Nie mieliśmy wyjścia. Na początku nie mieliśmy żadnych ofert, później pojawiały się oferty, które znacznie przekraczały zaplanowany budżet, a tendencja była zwyżkowa. Z każdym przetargiem kwoty były coraz wyższe, dlatego postanowiliśmy, że nie możemy już dłużej czekać. Bez zwiększenia środków, ta inwestycja stanęłaby pod dużym znakiem zapytania – mówi Radiu Gdańsk Bartosz Gwóźdź-Sproketowski, wiceburmistrz Ustki.
CIĘCIA W INWESTYCJACH
Z powodu zwiększenia wydatków na budowę węzła transportowego, Ustka zawiesiła kilku inwestycji, m.in.: budowę boiska przy Szkole Podstawowej nr 3 oraz przebudowę ulic Leśnej i Pogodnej.
WĘZEŁ TRANSPORTOWY
W ramach projektu przebudowany będzie budynek dworca PKP wraz z zagospodarowaniem terenu wokół niego. Powstanie nowy dworzec autobusowy, parkingi dla samochodów oraz rowerów wraz z wiatami. Przebudowany zostanie także odcinek ulicy Portowej, wraz z budową nowej ścieżki rowerowej. Całość ma kosztować 44 miliony złotych.
Paweł Drożdż/mmt