Inauguracyjny przejazd pociągu na trasie Słupsk – Ustka. W piątek odbył się przejazd techniczny, a w niedzielę pociągi wrócą na trasę po czteroletniej przerwie.
Trasę Słupsk – Ustka codziennie obsługiwać będzie czternaście par pociągów, a w weekendy po trzynaście składów, w obu kierunkach. Do końca grudnia pociągi będą wozić pasażerów za darmo. W piątek jako pierwsi trasę obejrzeli samorządowcy i władze województwa.
WAŻNA FREKWENCJA
Marszałek Mieczysław Struk zapewnia, że pasażerów wozić będą komfortowe pociągi. I podkreślał, że przyszłość linii zależy od frekwencji mieszkańców.
– Teraz bardzo dużo zależy od samych mieszkańców – czy będziemy w stanie utrzymać 14 par pociągów obsługujących tę trasę, czy też trzeba będzie je redukować – mówi Mieczysław Struk.
ELEMENTY DO POPRAWY
Marszałek po pierwszym przejeździe zwrócił jednak uwagę zwraca uwagę na niezadowalający stan przystanków kolejowych.
– Będę jeszcze o tym rozmawiać z samorządowcami. Powinna powstać infrastruktura towarzysząca, czyli miejsca do parkowania. Ludzie muszą gdzieś pozostawić samochody lub rowery, aby korzystać z bezpiecznej komunikacji szynowej – dodał.
SZANSA NA ROZWÓJ
Burmistrz Ustki Jacek Graczyk dodaje, że reaktywacja linii kolejowej Słupsk – Ustka, to szansa na rozwój dla obu miast.
– Mamy kolejną możliwość komunikowania się, czyli szkoły, praca, ośrodki kultury. Z drugiej strony mamy plażę i możliwość aktywnego spędzania wolnego czasu. Myślę, że mieszkańcy obu miast będą z tego korzystać – mówi burmistrz Ustki.
Modernizacja linii kolejowej 405 wyniesie około 190 mln złotych. Prace sfinansował Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Modernizacja obejmowała również budowę dwóch nowych przystanków – Słupsk Północny oraz Ustka – Uroczysko.
Paweł Drożdż/pOr