Na realizację projektów, wymyślonych w całości przez mieszkańców. Trwa nabór wniosków o wsparcie z zakresu inicjatyw lokalnych

50 tysięcy złotych do rozdania mieszkańcom. Wystarczy mieć pomysł. Można składać wnioski o wsparcie działań z zakresu Inicjatyw Lokalnych 2021 z budżetu Miasta Słupska.

– Inicjatywa lokalna to istotny punkt współpracy mieszkańców z miastem – tłumaczy Monika Rapacewicz, rzecznik słupskiego urzędu. – Dzięki tej współpracy mogą podjąć działania na rzecz realizacji zadań publicznych, wymyślonych od początku do końca przez siebie – dodaje.

DLA KOGO?

Zgodnie z zapisami Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie mieszkańcy mogą sami (co najmniej trzy osoby) lub za pośrednictwem organizacji pozarządowych, wychodzić z inicjatywą realizacji zadań publicznych. Działania, jakie chcieliby podjąć mieszkańcy, nie mogą służyć realizacji celów statutowych organizacji pozarządowych, które występują w ich imieniu. Natomiast pomoc organizacji może polegać na przykład na użyczeniu kont bankowych, pomocy w skompletowaniu dokumentacji, wsparciu merytorycznym przy pisaniu wniosku.

WSPÓLNE PROJEKTY

Zgodnie z zasadami Inicjatywy Lokalnej miasto nie udziela mieszkańcom dotacji, jak ma to miejsce w przypadku otwartych konkursów ofert.

– Wkład ze strony miasta może natomiast polegać między innymi na zakupie i przekazaniu środków rzeczowych, wsparciu organizacyjnym, wsparciu merytorycznym, wsparciu w kompletowaniu dokumentacji, wypożyczeniu narzędzi oraz konsultacji merytorycznej podejmowanych działań – informuje Monika Rapacewicz.

– Mieszkańcy, którzy zdecydują się podjąć działania w ramach Inicjatywy Lokalnej, składają wniosek do Prezydenta Miasta Słupska, który następnie jest opiniowany przez Zespół Inicjatywy Lokalnej. Warto przypomnieć, że minione lata przyniosły bardzo wiele ciekawych rozwiązań i projektów. Wspólnie zrealizowano między innymi huśtawki dla osób niepełnosprawnych – dodaje.

Zespół Inicjatywy Lokalnej składa się z dwóch radnych, dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych i dwóch przedstawicieli prezydenta. – Ostateczną decyzję o udzieleniu wsparcia podejmuje prezydent. Nie ustalono minimalnej ani maksymalnej wysokości udzielanego wsparcia. Wszystko zależy od wniosków, które wpłyną – mówi Monika Rapaceiwcz.

DOKUMENTY

Dokumenty oraz wnioski do pobrania znajdują się na stronie internetowej www.slupsk.pl. Wypełnione wnioski wraz z załącznikami należy składać w Słupskim Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej, ul. Niedziałkowskiego 6,w pokoju nr 6.

Nabór wniosków trwa do wyczerpania środków lub do 15 października 2021 r.

Joanna Merecka-Łotysz/ap

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj