Pół miliarda złotych na remont stacji w Słupsku, miliard na linię Kościerzyna-Somonino. Kolejowe inwestycje w regionie

Słupsk wizualizacja - most na Słupii

Niespełna pół miliarda złotych kosztować ma modernizacja stacji kolejowej w Słupsku. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na wykonanie inwestycji w trzecim kwartale tego roku. Jeszcze droższa, bo kosztująca około miliarda złotych, ma być modernizacja linii kolejowej Kościerzyna-Somonino. 

Spółka ma już projekty, teraz w przetargach będzie szukała wykonawców prac budowlanych i kolejowych. Z planów PKP PLK, że w przypadku stacji Słupsk zostanie zachowany historyczny wygląd, ale infrastruktura kolejowa, w tym perony zostaną zbudowane niemal od nowa.

– Przewiduje się przebudowę układu torowego stacji oraz trzech peronów. Perony będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi orientację na stacji, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów. Przebudowane przejście podziemne dzięki windom poprawi dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Planuje się także budowę Lokalnego Centrum Sterowania i nowego systemu sterowania ruchem kolejowym – informuje Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

Przebudowany zostanie również most kolejowy na rzece Słupi, a przystanek w Kobylnicy zyska nowy peron. Prace mają zostać wykonane do roku 2025.
 

(mat. prasowe)

DRUGI TOR NA ODCINKU KOŚCIERZYNA-SOMONINO

Nawet na miliard złotych szacowany jest koszt modernizacji linii Kościerzyna-Somonino. – Przebudowany zostanie odcinek linii kolejowej o długości 35 kilometrów – dodaje Przemysław Zieliński.

– Planowana jest dobudowa drugiego toru na odcinku Kościerzyna–Somonino, która zwiększy przepustowość linii oraz elektryfikację. Przebudowane zostaną perony na ośmiu stacjach i przystankach. Zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony zyskają m. in. nową, antypoślizgową nawierzchnię oraz energooszczędne oświetlenie. Będą też wiaty, które ochronią podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. W Kościerzynie, przy współfinansowaniu ze strony miasta, powstanie przejście podziemne, które połączy budynek dworca z ul. Towarową. Budowa czterech wind na wejściach do przejścia oraz dojściach do dwóch peronów stacji znacznie poprawi jej dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się-informuje Przemysław Zieliński.

Powstaną nowe wiadukty w Wieżycy, Gołubiu Kaszubskim i Somoninie. Dzięki modernizacji pociągi towarowe na tej trasie mają rozwijać prędkość do 100, a pasażerskie do 140 km/h. Prace mają zostać zakończone do roku 2025.
 

Przemysław Woś/mrud

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj