Do połowy sierpnia potrwają konsultacje społeczne w sprawie modernizacji ulicy Gdyńskiej w Słupsku. To wstęp do prac projektowych i planowanej przebudowy tej głównej ulicy osiedla Akademickiego. Droga mogłaby się łączyć z terenami przemysłowymi przy ul. Inwestycyjnej. – Nie planujemy budowy takiego łącznika – zapewnia Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.
Jedna z najbardziej dziurawych dróg w Słupsku doczeka się remontu. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku konsultuje założenia do projektu przebudowy ulicy Gdyńskiej. Główny cel zmian, które miałyby pojawić się na najważniejszej ulicy osiedla Akademickiego to poprawa stanu technicznego. W grę wchodzi też wyniesienie skrzyżowań i budowa ciągu pieszo-rowerowego na kształt istniejącego fragmentu obok McDonalda. Na odrębną ścieżkę dla rowerów nie ma co liczyć. Według zapewnień ZIM, na ul. Gdyńskiej nie ma dla niej miejsca.
– Ulica, nie ma co ukrywać, jest zdegradowana – przyznaje Tomasz Orłowski, dyrektor ZIM Słupsk. – Rozpoczynamy prace projektowe, a do 16 sierpnia trwają konsultacje społeczne tych rozwiązań, które projektanta przewidział jak nowa jezdnia, czy kształt chodników. Konsultacje nie dotyczą fragmentu między ulicą Gdyńską a bitumicznym odcinkiem ulicy Inwestycyjnej, który kiedyś był wyłożony z płyt. Ten fragment należy do gminy Słupsk, a miasto nie może w niego ingerować.
Oznacza to, że nie planuje się budowy łącznika między obiema ulicami. Przypomnijmy, że właśnie takiego rozwiązania chcieli mieszkańcy ulicy Gdyńskiej, a miasto na granicy dwóch działek postawiło słupki uniemożliwiające przejazd.
Modernizacja prawie dwóch kilometrów osiedlówki będzie uzupełnieniem innej kluczowej drogowej inwestycji w Słupsku. Mowa o budowie kolejnego etapu ringu, który przetnie ulicę Gdyńska na skrzyżowaniu z ulicą Leśną. W tym miejscu powstać ma nowe rondo.
Mieszkańcy swoje uwagi co do zmian na ul. Gdyńskiej mogą zgłaszać w siedzibie ZIM-u przy ul. Grottgera 13. Jaka nas zapewniono na tym etapie nie są znane jeszcze koszty projektowanych prac.
Alek Radomski/ar