PKP PKL sprawdzi przyczyny zalewania przejścia podziemnego pod torami nad stacji w Słupsku. W ostatnich dniach deszcz spływa przez zadaszenie peronów wprost do tunelu i przechodzących pasażerów. Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK podkreśla, że sytuacja jest wyjaśniana.
– Do przedstawionej sytuacji na stacji Słupsk doszło w wyniku deszczu nawalnego. Przyczyny zdarzenia oraz zakres ewentualnych prac konserwacyjnych zadaszenia wiaty peronowej są ustalane. Kompleksowy remont wiat peronowych wraz z pokryciem dachowym i odwodnieniem planowany jest w ramach modernizacji stacji Słupsku – przypomina Przemysław Zieliński.
Stacja kolejowa w Słupsku ma zostać przebudowana. PKP PLK wybrały już wykonawcę prac. To firma Torpol, która ma zrealizować inwestycję za 691 mln złotych. Inwestycja ma być gotowa w trzy lata od podpisania umowy. Prace mają polegać na przebudowie stacji Słupsk i zmianie układu torowego. Podwyższone i zmodernizowane zostaną trzy perony z zachowaniem ich historycznego charakteru, czyli wiat i kiosków pochodzących z początku istnienia stacji.
Obiekt ma zostać wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz windy ułatwiające dostęp osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Na stacji powstać ma także Lokalne Centrum Sterowania Ruchem.
Ponadto już poza stacją powstać ma nowy most na rzece Słupi, nowy wiadukt nad ulicą Szczecińską, a także drugi peron na przystanku w Kobylnicy. W ramach inwestycji zostanie również dobudowany drugi tor na linii 202 na długości około 6.5 km, co pozwoli na realizację kolejnego zadania, którym będzie budowa drugiego toru na odcinku do Lęborka, a później Wejherowa i Gdyni Chyloni.
Przemek Woś/ar