Słupsk szykuje się do wydania blisko 80 milionów złotych na uzbrojenie terenów pod nową strefę przemysłową w północno-zachodniej części miasta. W ramach projektu między innymi powstanie lub zostanie przebudowanych 5 kilometrów dróg oraz sieć wodociągowo-kanalizacyjna.
– Chodzi o tereny od alei 3 Maja do ulicy Grunwaldzkiej – mówi Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej. – Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie uzbrojenia zachodniej strefy przemysłowej, czyli dużego, blisko 100-hektarowego obszaru pomiędzy ulicami 3 maja, Grunwaldzką i Rejtana. Teren w tej chwili jest niezagospodarowany i przeznaczony będzie pod zabudowę przemysłową, zabudowę usługową o dużej skali. Będzie można tam zlokalizować kilka dużych zakładów produkcyjnych czy usługowych – podkreśla.
Koszt inwestycji to 80 milionów złotych, z czego 98 proc. pieniędzy pochodzi z rządowego programu Polski Ład. Inwestycja ma zostać ukończona w 2025 roku.
Posłuchaj więcej:
BUDOWA WĘZŁA TRANSPORTOWEGO NA FINISZU
Jak informuje szef ZIM Słupsk, powoli kończy się budowa węzła transportowego. Wyznaczono nawet wstępny termin otwarcia na 22 września tego roku. Co ważne, trwają prace nad tym, aby z węzła odjeżdżały autobusy komunikacji regionalnej.
– Ku końcowi ma się budową węzła transportowego, czyli nowego słupskiego dworca autobusowego. Dworzec zlokalizowany jest bezpośrednio przy stacji kolejowej, z tą stacją połączenie tunelem pod torami pozwoli na bardzo dobrą integrację tych dwóch rodzajów komunikacji, czyli komunikacji szynowej i komunikacji autobusowej. Niezależnie, czy to będzie komunikacja w skali lokalnej, regionalnej, krajowej czy wręcz międzynarodowej. Nowy obiekt to nowa hala odprawy pasażerów, częściowo zadaszone osiem stanowisk odjazdowych w bryle budynku czy dodatkowe stanowiska wzdłuż hali odjazdów. To także 118 miejsc parkingowych dla pojazdów osobowych, w tym dla taksówek czy dla pojazdów osób niepełnosprawnych. To ponad 60 zadaszonych miejsc parkingowych dla rowerów, ale co najważniejsze integracja wschodniej i zachodniej strony miasta, dotychczas rozdzielonej torami kolejowymi. W tej chwili, po otwarciu w najbliższych dniach tunelu pod torami kolejowymi, będzie możliwość przejścia zarówno ze Śródmieścia do dworca autobusowego, jak i Zatorza bezpośrednio do dworca kolejowego.
Inwestycja kosztowała ponad 30 milionów zł.
Posłuchaj:
Joanna Merecka-Łotysz/ar