W poniedziałek 6 maja ma zostać zamknięty przejazd pod wiaduktem na ul. Szczecińskiej. Data podana dziś przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej oznacza początek komunikacyjnych kłopotów w Słupsku. Utrudnienia potrwają przez 7 miesięcy.
Beztroski przejazd pod wiaduktem na ul. Szczecińskiej tylko do końca majówki. W poniedziałek 6 maja według zapowiedzi Zarządu Infrastruktury Miejskiej rozpocznie się jego wyburzanie. To początek utrudnień, z którymi kierowcy, pasażerowie komunikacji miejskiej i piesi będą musieli mierzyć się przez siedem miesięcy. Według przyjętych założeń i harmonogramu to właśnie do listopada mają potrwać prace związane z budową nowego wiaduktu nad najbardziej ruchliwą ulicą w Słupsku.
Jak zostanie zorganizowany ruch w tym okresie?
Sygnalizacja świetlna nas skrzyżowaniu Sobieskiego i Krzywoustego zostanie przeprogramowana. Wprowadzony zostanie tu priorytet dla ruchu między ulicami Sobieskiego i Szczecińską.
Inaczej ma funkcjonować też sygnalizacja na krzyżówce ulicy Zygmunta Augusta, Sobieskiego i Towarowej. Natomiast światła na u zbiegu ulicy Tuwima, Kołłątaja i Wita Stwosza zostanie wyłączona całkowicie. Jak zapewnia ZIM, zostanie dopuszczony skręt w lewo z ulicy Kołłątaja w ulicę Tuwima, czyli manewr, którego w tej chwili nie można wykonywać. Wprowadzone zostanie też tak zwane łamane pierwszeństwo przejazdu. Pierwszeństwo będą miały pojazdy, które będą się poruszać między ulicą Tuwima i Kołłątaja.
Co z pieszymi? Najbliższe przejście na drugą stronę torów to wiedzie przez przebudowywaną stację kolejową i wyznaczone przejście przez tory. Kompletnej zmianie ulegnie też sieć połączeń MZK i przewoźników regionalnych. O tym, jak będzie to wyglądać w praktyce mamy dowiedzieć się na daniach.
Przypomnijmy, że po rozbiórce i budowie wiaduktu na ul. Szczecińskiej kolej przeniesie się z pracami na ulicę ulicą Grunwaldzką, a po nich na ulicę Bałtycką. Tamtejsze wiadukty również przewidziane są do wyburzenia i zastąpienia przez nowe konstrukcje. Zakończenie wszystkich prac budowlanych w ramach projektu planowane jest w 2026 r. Wartość robót to blisko 562 mln zł netto.
Posłuchaj jak będzie przebiegać nowa organizacja ruchu:
Alek Radomski