Gdańsk: od psychologii po nauki ścisłe i sztuczną inteligencję. IV Kongres Młodej Nauki na UG

IV Kongres Młodej Nauki
IV Kongres Młodej Nauki (fot. mat. org.)

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu, współpraca nauki i biznesu. To niektóre z tematów IV Kongresu Młodej Nauki, który odbywa się na Uniwersytecie Gdańskim.

W trakcie tej międzynarodowej konferencji zaplanowano łącznie 80 paneli z różnych naukowych dziedzin.

– Poczynając od nauk humanistycznych, od kwestii literatury, filmu, przez nauki społeczne, psychologię, pedagogikę, aż po nauki medyczne, ścisłe i techniczne. To jest 80 bardzo zróżnicowanych paneli. Oprócz tego dwie sesje plenarne, które w jakimś stopniu łączą wszystkie te dyscypliny. Pierwsza z nich dotyczy współpracy biznesu i nauki w ramach społecznej odpowiedzialności, druga – ewaluacji szkół doktorskich – wylicza Łukasz Bień, współorganizator wydarzenia.

MARKETING A SZTUCZNA INTELIGENCJA

Organizatorzy podkreślają, że podczas konferencji starają się dotykać ważnych społecznych problemów.

– Mój referat będzie dotyczył zastosowania sztucznej inteligencji w marketingu i tego, jak jej użycie przekłada się na efektywność strategii marketingowych i rynkowych. Jest to narzędzie, które uczy się razem z nami, ale którego my też w pewnym sensie możemy się nauczyć. Stopniowo dochodzimy do tego, jak te narzędzie opanować i jak je wyedukować, żeby było dla nas pomocne. Z drugiej też strony sprawdzamy, jak możemy działać, żeby powstrzymać natarcie narzędzia, żeby nie było dla nas problematyczne, żeby rzeczywiście nam służyło i żebyśmy nie musieli się go obawiać – wyjaśnia Katarzyna Kryńska, współorganizatorka kongresu.

Wydarzenie potrwa do dziś (do soboty, 13 lipca). Jest organizowane przez Związek Uczelni Fahrenheita: Uniwersytet Gdański, Politechnikę Gdańską i Gdański Uniwersytet Medyczny.

Oskar Bąk/aKa/raf

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj