Pacjent po rozmowie z psychologiem mniej się boi, chętniej współpracuje i szybciej wraca do zdrowia

grabowska dorota

Pacjent, który w czasie choroby ma okazję spotkać na swojej drodze psychologa, zwykle po takim kontakcie dużo łatwiej akceptuje swój stan. – Szpitale coraz chętniej zatrudniają specjalistów, bo zrozumiano, że chory który jest spokojny, rozumie proces leczenia, chętniej współpracuje z lekarzami i resztą personelu medycznego – mówiła w Radiu Gdańsk Dorota Grabowska, psycholog, psychoonkolog ze Szpitala im. PCK w Gdyni, koordynatorka Infolinii Onkologicznej, która działa przy WCO w Gdańsku. Specjalistka mówiła w rozmowie z Joanną Matuszewską, na czym polega wizyta u psychologa, który pracuje w szpitalu. – Spotykamy się z pacjentem zarówno na oddziale, jak i w poradni przyszpitalnej. Można do niej chodzić także po zakończeniu leczenia w placówce.

Psycholog tłumaczyła w audycji, na jaką pomoc może liczyć pacjent i z jakimi problemami zgłaszają się chorzy. – Mają wiele obaw przed leczeniem, są przestraszeni, często zapominają co podczas wizyty mówił do nich lekarz. Staramy się przede wszystkim uspokoić pacjenta, mówimy że lęk jest czymś naturalnym. Tłumaczymy, a często nawet przekonujemy do podjęcia próby albo kontynuacji leczenia – mówiła Dorota Grabowska.

Fot.Archiwum prywatne

W programie wyjaśniła też zasady działania Infolinii Onkologicznej Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego, która działa w Pomorskiem przy Wojewódzkim Centrum Onkologii w Gdańsku.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj