Udział wzięły miasta z całej Polski, ale to właśnie Gdynia najlepiej walczy z reklamowym chaosem. Zestawienie zostało przygotowane przez Portal Komunalny, a głosowali czytelnicy – w sumie ponad 420 osób. Miasto z morza i marzeń zdobyło 244 głosy (58 proc.). Na drugim miejscu uplasowała się Bielsko-Biała (36 proc., 150 głosów), a na trzecim Warszawa (3 proc., 14 głosów).
„Świadoma i rozsądna polityka reklamowa miasta sprawiła, że chaos reklamowy w Gdyni nie jest tak dokuczliwy jak w innych polskich miastach” – czytamy w opinii. Portal Komunalny podkreśla, że miasto stworzyło też Biuro Plastyka Miasta, który zajmuje się estetyką przestrzeni miejskiej Gdyni, w tym polityką uporządkowania reklam.
Fot. Biuro Plastyka Miasta
ZNIKNĘŁY BANERY
Portal zwraca uwagę między innymi na pasaż handlowy przy ulicy Dworcowej. „Projekt zrealizowany dzięki współpracy Biura Plastyka Miasta z właścicielem nieruchomości polegał na przeprowadzeniu „liftingu” zespołu pawilonów wraz z zaplanowaniem nowych szyldów dla mieszczących się w nim usług” – czytamy dalej.
Fot. Biuro Plastyka Miasta
Na uwagę zasłużyło też Centrum Handlowe „Batory”. Zmiany wprowadzono przy okazji odświeżenia elementów elewacji. Banery zniknęły również z ogrodzenia Zgromadzenia Zakonnego Sióstr Urszulanek przy al. Zwycięstwa 263 w Gdyni i Metalzbytu przy Łużyckiej 3.
oprac. mar