Nowoczesne konstrukcje, poprawa bezpieczeństwa. Sprawdzamy, jak przebiega modernizacja linii kolejowej 405

remont pkp

Jedna czwarta inwestycji wykonana. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że nie ma opóźnień w modernizacji linii kolejowej 405 Ustka – Szczecinek.

– Prace rozpoczęły się w lipcu i idą zgodnie z planem, nie ma żadnych powodów do niepokoju – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK w Warszawie. – Wymieniono już tory i podkłady na długości około 19 km. Teraz pracuje tam specjalna maszyna, która zajmuje się oczyszczaniem tłucznia. Zbudujemy też 22 nowe perony na dwudziestu stacjach i przystankach. To będą nowoczesne konstrukcje, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z nowymi, bezpiecznymi dojściami. Ponadto perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów – dodaje Jakubowski.

Fot. PKP PLK

Modernizacja trasy kolejowej to również poprawienie bezpieczeństwa na 52 przejazdach kolejowych, remont 47 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i ośmiu wiaduktów. Powstaną dwa nowe przystanki kolejowe: Słupsk – Strefa Ekonomiczna oraz Ustka – Osiedle Zachód.

Prace mają się zakończyć najpóźniej w grudniu 2019 roku. Inwestycja będzie kosztować około dwustu milionów złotych.

 

Przemysław Woś/mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj