– Nasza branża modowa jest niezwykle krytyczna. Tutaj bycie głośniejszym nie popłaci. Trzeba bardzo dużo się napracować i udowodnić, że mamy coś ciekawego do powiedzenia. Że jesteśmy kimś innym, autentycznym, prawdziwym. To sprzedaje się najlepiej – opowiada ekspertka biznesu mody Urszula Wiszowata. Ambitna, kreatywna, otwarta na ludzi i świat. Urszula Wiszowata jest redaktor prowadzącą portal fashionbiznes.pl oraz kierownikiem studiów podyplomowych z zakresu prawa i zarządzania w sektorze mody na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Przez całe życie związana jest z biznesem modowym i ekonomią.
Pochodzi z Białegostoku, ale studia skończyła na Temple University w Filadelfii, w jednej z największych szkół biznesowych na wschodnim wybrzeżu USA. Dzięki talentowi, pokorze i uporowi udało się jej zdobyć pracę w biurze giganta mody – Chanel. W Nowym Jorku zajmowała się marką Chanel od strony biznesowej. Po powrocie do Polski zdecydowała się pomagać młodym ludziom, którzy chcą zaistnieć w biznesie modowym…
– Młodzi ludzie, którzy zaczynają przygodę z modą powinni zadać sobie podstawowe pytanie: co chcę robić i gdzie? Potem muszą wyznaczyć sobie plan działania na kilka najbliższych lat i realizować go cierpliwie, krok po kroku. Nie popłaca „gwiazdorzenie”. Ważna jest ambicja i autentyczność w działaniu – opowiada Ula Wiszowata.
Jakie rady przekazuje młodym osobom, które chcą pracować w sektorze odzieżowym? Jaka jest branża modowa w Polsce? Więcej w audycji Radio Trendy. Zaprasza Ewelina Potocka.