„Bardzo niski stan higieny osobistej” spowodował, że w Pendolino jadącym z Krakowa do Gdyni pojawiły się wszy.
Podróżujący poniedziałkowym porannym pociągiem spotkali się z nietypową sytuacją. Dwoje bezdomnych wsiadło do Pendolino. Współpasażerowie oraz konduktorzy szybko zauważyli – tak tę sytuację opisuje PKP Intercity – liczne wszy we włosach kobiety. Do pociągu została wezwana policja. To poskutkowało blisko 50 minutami postoju.
Niecodzienne zdarzenie PKP Intercity opisuje w komunikacie:
Przyczyną nieplanowanego postoju było dwoje bezdomnych osób w pociągu, którzy zostali zauważeni przez drużynę konduktorską i współpasażerów. Ze względu na bardzo niski stan higieny osobistej wspomnianych osób, a przede wszystkim z powodu widocznych licznych wszy we włosach kobiety, na miejsce została wezwana policja. Bezdomni nie posiadali biletów na przejazd, co w tej kategorii pociągu jest bezwzględnie wymagane. Ponadto ze względu na ich zachowanie i złamanie zakazu picia alkoholu w pociągu, funkcjonariusze policji wyprowadzili bezdomnych ze składu.
Zgodnie z przepisami ustawy Prawo przewozowe osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie oraz uciążliwe dla podróżnych mogą być niedopuszczone do przewozu lub zostać wyproszone ze środka transportu. Zgodne z tą ustawą są zapisy regulaminu przewozu Spółki PKP Intercity. Osoby bezdomne stworzyły zagrożenie zarówno pod względem zdrowia, jak i bezpieczeństwa podróżujących w pociągu. Dlatego kierownik, zgodnie zobowiązującymi przepisami i zasadami regulaminu, miał prawo wezwać policję i wyprosić dwoje bezdomnych.
Pociąg wyruszył w drogę po 47 minutach postoju. Fotele, które zajmowali wspomniani pasażerowie, zostały wyłączone z użytkowania. Ze względów bezpieczeństwa, przestrzeń, w której przebywali bezdomni została zabezpieczona przez drużynę konduktorską. Jednocześnie konduktorzy przekierowali pasażerów wsiadających na dalszych stacjach do pozostałych części pociągu. Po zakończeniu biegu, na stacji postojowej skład zostanie poddany czyszczeniu i dezynsekcji. Wszystkich pasażerów pociągu przepraszamy za niedogodności, jakich doznali w trakcie podróży.
mili