Przez lata połączenie komunikacyjne północnych dzielnic Gdyni: Obłuża i Pogórza ze Śródmieściem pozostawiało wiele do życzenia. Wzorcowym przykładem jest ul. Pucka, którą w dwóch miejscach przecinają tory kolejowe, utrudniające komunikację między dzielnicami.
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni to w zasadzie jedyna dynamiczna arteria łącząca centralne dzielnice miasta z północnymi. Alternatywę dla niej mogłaby stanowić ul. Pucka, która łączy północne Pogórze ze znajdującą się bardziej na południe Chylonią. Mogłaby, ale przecinają ją w dwóch miejscach czynne tory kolejowe. W godzinach szczytu ulicę przemierza mnóstwo samochodów i przejeżdżają tamtędy pociągi. A to tworzy gigantyczne korki.
KORKI ODEJDĄ W ZAPOMNIENIE
Wszystko ma się zmienić w ciągu najbliższych 6 lat. Kosztem 60 mln zł miasto oraz PKP PLK, wybudują w ciągu ul. Puckiej wiadukt i tunel. Takie rozwiązanie znacznie skróciłoby przejazd ulicą, bowiem przestałoby wiązać się z koniecznością oczekiwania na przejazd pociągów.
DOŁOŻY SIĘ UNIA
Tunel powstanie w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, współfinansowanego z unijnych funduszy. „Zaplanowano usunięcie kolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego, które znajduje się na przecięciu linii kolejowych 202 i 250 z ul. Pucką w okolicy ul. Chylońskiej. W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK SA, które przewiduje, iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł” – głosi komunikat miasta.
Podobnie będzie z wiaduktem nad torami, gdzie także dołoży się Unia Europejska. Planowane jest wybudowanie wiaduktu w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad torami stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.
Planowane otwarcie wiaduktu nad torami władze miasta przewidują na rok 2021, natomiast tunel ma zostać ukończony do 2023 roku.
pkat