Wygodne perony i lepszy dostęp do pociągów. Tak ma być po przebudowie stacji w Kwidzynie

Remont stacji odbywa się w ramach modernizacji linii kolejowej na trasie Gardeja – Malbork. Wartość prac to prawie 219 mln zł. W ramach przebudowy stacji Kwidzyn zaplanowano budowę dwóch nowych peronów, nowego przejścia podziemnego i trzech wind – poinformowały w czwartek w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Prace o wartości 218,8 mln zł prowadzone są w ramach projektu poprawy infrastruktury na trasie Gardeja – Malbork.

REMONT POD OKIEM KONSERWATORA

Spółka poinformowała, że na stacji Kwidzyn rozebrano już dwa perony oraz większość torów i rozjazdów. Zdemontowane zostało zadaszenie wyjścia oraz poszycie wiat peronowych nad peronem nr 2. Zostaną one poddane renowacji, którą będzie nadzorował konserwator zabytków.

PRZEJŚCIE PODZIEMNE

Lepszy dostęp do pociągów na stacji w Kwidzynie ma zapewnić budowa nowego przejścia podziemnego a wygodny dostęp na perony – trzy windy. Trwa już budowa dwóch nowych torów. PKP PLK poinformowały, że w lecie planowane jest rozpoczęcie prac torowych na odcinku od Gardei do Malborka. Na place składowe zwieziono już 60 km szyn, 73 tys. podkładów betonowych oraz 150 tys. ton materiałów. – Wszystko po to, by podczas zamknięcia toru, sprawnie przeprowadzić wymianę tych elementów infrastruktury – zapewnia spółka.

Planowana jest przebudowa dziewięciu stacji i przystanków osobowych, m.in. na stacjach: Gardeja, Kwidzyn, Sztum oraz przystankach: Dziwno, Sztumska Wieś i Gościszewo. Mają powstać nowe wiaty, oświetlenie oraz czytelne oznakowanie peronów. Przystanki i stacje mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a rowerzyści mają mieć do dyspozycji stojaki na rowery.

NOWE TORY I PRZEJAZDY KOLEJOWE

Na 56 km odcinku linii przebudowanych ma być 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać mają czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki. Ruch pociągów ma usprawnić remont łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Dzięki planowanej modernizacji, pociągi na tej trasie mają kursować z prędkością do 120 km/h, m.in. dzięki przebudowie 126 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech mostów i 13 wiaduktów. Dzięki temu podróż na odcinku Grudziądz – Malbork ma być krótsza od dotychczasowego czasu przejazdu o ok. 13 minut. Teraz jazda trwa 1 godzinę i 25 minut.

DOFINANSOWANIE

Projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork dofinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Wartość prac to 218,8 mln zł. Dofinansowanie UE do całkowitej wartości projektu wynosi 180,5 mln zł. Zakończenie robót planowane jest na jesień 2019 roku.

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: NDI z Sopotu (lider) i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska. Linia kolejowa nr 207 łączy Toruń z Malborkiem przez Chełmżę, Grudziądz i Kwidzyn. Linia przebiega przez dwa województwa: kujawsko-pomorskie i pomorskie. Remont odbywa się na odcinku od granicy województwa pomorskiego do Malborka.

Na Pomorzu w ramach Krajowego Programu Kolejowego realizowane mają być inwestycje o łącznej wartości ok. 6 mld zł, m.in. rozbudowane będą linie kolejowe: Gdynia – Słupsk oraz Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz.

PAP/jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj