Jej najbardziej znaną pracą jest „Tęcza” z Placu Zbawiciela w Warszawie, radosny obiekt, spalony doszczętnie w listopadzie 2013 roku. Ale Julita Wójcik jest autorką bardzo istotnych, poważnych prac, dotyczących ekonomii, historii najnowszej i zachowań społecznych.
Wystawa „Niedzielne popołudnie” w PGS w Sopocie jest rodzajem eseju, składającego się z prac stworzonych w latach 2004-2017. Są wśród nich wykonane szydełkiem bloki z wielkiej płyty oraz łódzki Pałac Poznańskiego, króla bawełny; dmuchany bunkier, który „oddycha”, napełniając się powietrzem i wypuszczając je; interaktywna praca Poemat Odnowa oraz film z akcji „Wróżby ekonomiczne” w Brazylii. Te szkice wizualne artystka dopowiada tekstami, a w naszej audycji opowiada o ich znaczeniu i przesłaniu.
Julita Wójcik „Niedzielne popołudnie” 2018, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie
fot. Jerzy Bartkowski, Fotobank.pl/PGS
Fotografia portretowa – Fot. Jacek Niegoda