Gdynia walczy ze spadkiem liczby mieszkańców. Gadżety przyciągają

Pięć biletów do muzeów, kina i na mecz Arki okazało się skutecznym wabikiem na nowych mieszkańców. Borykająca się z systematycznym spadkiem ludności Gdynia wprowadziła w połowie lutego tak zwane pakiety powitalne dla osób meldujących się w mieście. Pakiety zawierają wejściówki do Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Emigracji, Centrum Nauki Experyment, Gdyńskiego Centrum Filmowego i na dowolny mecz Arki Gdynia. Akcja ma zachęcić do dopełnienia formalności przede wszystkim tych, którzy mieszkają w Gdyni od dłuższego czasu.

– Efekty już są zauważalne, ponieważ od 12 lutego do końca kwietnia zameldowało się w Gdyni 718 osób. To o ponad 30 procent więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku – mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z gdyńskiego magistratu.

POPULARNE CHWARZNO I WICZLINO

Najwięcej nowych mieszkańców przybyło na Chwarznie i Wiczlinie. Tam zameldowało się 66 osób. W Orłowie nowych gdynian pojawiło się 53, a w Chyloni 49.

– Początkowo ludzie byli bardzo zdziwieni, gdy otrzymywali prezenty przy okazji meldunku. Teraz duży odsetek stanowią ci, którzy w Gdyni mieszkają już od dłuższego czasu, ale dotychczas nie dopełnili formalności. Przyznają oni, że do zameldowania skłoniła ich właśnie możliwość otrzymania gadżetów – mówi Grażyna Kamińska z Referatu Ewidencji Ludności Urzędu Miasta Gdyni.

Od początku maja lawinowo rośnie też liczba meldowanych dzieci. To efekt tego, że od czerwca uczniowie z Gdyni bezpłatnie korzystać będą z komunikacji miejskiej. Liczba mieszkańców Gdyni w 2017 roku spadła o prawie siedemset i z końcem grudnia wynosiła 246 306 osób.

Marcin Lange/mkul

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj