Będzie czwarty prom na trasie Gdynia-Karlskrona. „Krótsze i bardziej komfortowe przepłynięcie”

Już pod koniec września linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wzbogaci się o czwarty prom. Nowa jednostka –  Stena Nordica – będzie kursować pięć razy w tygodniu.

Stena Line posiada cztery jednostki obsługujące połączenie z Gdyni do Karlskrony. Są to promy pasażersko-samochodowe Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz m/v Gute, statek typu ro-ro, który wkrótce zakończy kursowanie. We wrześniu zastąpi go Stena Nordica – jednostka ro-pax, o dwukrotnie większej pojemności frachtowej, dotychczas pływająca na trasie Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa). Stena Nordica, w przeciwieństwie do m/v Gute, przeznaczona jest zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Statek zabierze na pokład 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych.

„KRÓTSZE I BARDZIEJ KOMFORTOWE PODRÓŻE

– Wprowadzenie Stena Nordica na linię Gdynia-Karlskrona jest odpowiedzią na stale rosnące zapotrzebowanie na transport ładunków i przewozy pasażerskie na Morzu Bałtyckim. To jednostka o dwukrotnie większej pojemności frachtowej od jej poprzednika, m/v Gute i zabierająca ponad 400 pasażerów. Oznacza to, że będziemy mogli zaoferować klientom frachtowym i pasażerom znacznie więcej miejsc na naszych statkach. Stena Nordica gwarantuje ponadto krótsze i bardziej komfortowe przepłynięcie. Co ważne, nowy statek jest przystosowany do wykorzystywania dwóch poziomów ramp najazdowych, co znacznie skróci czas załadunku. Ze względu na podobną funkcjonalność do pozostałych trzech statków, Stena Nordica będzie dobrym uzupełnieniem naszej floty. Cieszymy się, że możemy zaoferować klientom Stena Line spójny koncept promów typu ro-pax. – mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii promowych na Bałtyku Południowym w Stena Line.

Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000 i kilkukrotnie modernizowany. Jednostka pływała już na trasie Gdynia-Karlskrona do roku 2008, a także zimą 2018.  W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane, a ich styl zmodernizowany. Na pokładzie pasażerowie mogą korzystać z kabin, restauracji i baru lub spędzić czas na pokładzie słonecznym.

AUTOSTRADA DO SKANDYNAWII

Połączenie promowe Stena Line między Gdynią a Karlskroną w południowej Szwecji ma już ponad 20-letnią historię i zakorzeniło się w świadomości mieszkańców Trójmiasta oraz pasażerów z całej Polski. Również spedytorzy po obu stronach Bałtyku wysyłają swoje ładunki korzystając z tego połączenia. Linia promowa z Gdyni do Karlskrony uzyskała też prestiżowy status Autostrady Morskiej, łączącej południe Europy z krajami skandynawskimi.

Dzięki wprowadzeniu Stena Nordica pasażerowie będą mogli wybierać spośród nawet 4 rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowej liczby 46 rejsów w obie strony tygodniowo.

mmt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj