Głębszy kanał, większe możliwości przeładunkowe. Kluczowa inwestycja przed portem w Gdyni

W przyszłym tygodniu zacznie się warta 16 milionów złotych przebudowa Nabrzeża Słowackiego, a jeszcze w grudniu rozstrzygnięte zostać mają przetargi na modernizację kolejnych dwóch nabrzeży – Włoskiego oraz Norweskiego.

Wszystko to jest wstępem do zapowiadanego od dawna pogłębienia do 16 metrów kanału portowego, który pozwoli zawijać do gdyńskiego portu statkom głębokowodnym.

– Aby rozpocząć pogłębianie kanału portowego na całej jego długości, najpierw musimy przebudować wspomniane nabrzeża. Chodzi przede wszystkim o to, aby, pogłębiając kanał, nie podkopać nabrzeży, które mogłyby się wówczas po prostu zawalić – tłumaczy Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

NOWOCZEŚNIE

W ramach prac na blisko dwustumetrowej długości Nabrzeżu Słowackim wykonane zostaną między innymi nowe ściany w postaci zakotwionej palościanki. Pojawią się tam też nowoczesne urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze.

Nabrzeże Słowackie, ale też Włoskie i Norweskie, gotowe mają być do końca roku. Wówczas rozpocznie się pogłębianie kanału portowego. Według planów zarządców portu, pierwsze statki głębokowodne do Gdyni zawiną w 2020 roku.

 

Marcin Lange/jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj