Emocjonalny spot promujący profilaktykę raka jądra powstał w Gdyni. To jeden z elementów kampanii społecznej „Odważni wygrywają”, która trwała przez cały listopad. Do akcji – z własnej inicjatywy – włączyli się także uczniowie Zespołu Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. W krótkim filmie wystąpiła jedna z uczennic, która opowiada o stracie chłopaka, u którego wykryto za późno nowotwór. Spot miał trafić do młodzieży. – Stworzyliśmy spot o temacie raka jądra tak, aby trafił do naszej grupy docelowej, czyli młodzieży. Wiemy, co ją najbardziej zainteresuje. Młodzież jest energiczna i lubi silne emocje. Można to ukazać w rożny sposób, kmediowy albo bardziej poważny. Nasz spot jest z głębokim przesłaniem. Chcieliśmy poruszyć młodzież, zwłaszcza, że nie jest to temat łatwy. Osoby w naszym wieku stawiają na kontakty interpersonalne – opowiada jeden z twórców, Krzysztof Studziński.
ROZMOWA BEZ ZAŻENOWANIA
WAŻNE WCZESNE WYKRYCIE
Kampania społeczna „Odważni wygrywają” stawia przede wszystkim na profilaktykę. – Pamiętajmy o tym, że rak jądra jest najlepiej wyleczalny spośród wszystkich nowotworów, jakie znamy. Pod jednym warunkiem: wczesnego wykrycia. To nam daje samoobserwacja i regularna kontrola – dodaje Marmajewska.
W czasie listopadowej kampanii profilaktycznie przebadano 150 osób. Łącznie w wydarzeniach organizowanych przez fundację wzięło udział 450 osób.