Nastolatka opowiada o stracie chłopaka, u którego za późno wykryto nowotwór. Zobacz emocjonalny spot

Emocjonalny spot promujący profilaktykę raka jądra powstał w Gdyni. To jeden z elementów kampanii społecznej „Odważni wygrywają”, która trwała przez cały listopad. Do akcji – z własnej inicjatywy – włączyli się także uczniowie Zespołu Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. W krótkim filmie wystąpiła jedna z uczennic, która opowiada o stracie chłopaka, u którego wykryto za późno nowotwór. Spot miał trafić do młodzieży. – Stworzyliśmy spot o temacie raka jądra tak, aby trafił do naszej grupy docelowej, czyli młodzieży. Wiemy, co ją najbardziej zainteresuje. Młodzież jest energiczna i lubi silne emocje. Można to ukazać w rożny sposób, kmediowy albo bardziej poważny. Nasz spot jest z głębokim przesłaniem. Chcieliśmy poruszyć młodzież, zwłaszcza, że nie jest to temat łatwy. Osoby w naszym wieku stawiają na kontakty interpersonalne – opowiada jeden z twórców, Krzysztof Studziński.

ROZMOWA BEZ ZAŻENOWANIA

– Ten spot pokazuje, jak trudny to jest temat, również dla młodzieży. Jak trudno jest przekazać coś, co mieści się w obszarze sfery intymnej, sfery seksualnej, nawet dla młodzieży bywa to kłopotliwe. Dlatego rozmawiajmy o tym bez zażenowania, nie bójmy się odważnych tematów – przekonuje Małgorzata Marmajewska, prezes Fundacji Gdyński Most Nadziei.

WAŻNE WCZESNE WYKRYCIE

Kampania społeczna „Odważni wygrywają” stawia przede wszystkim na profilaktykę. – Pamiętajmy o tym, że rak jądra jest najlepiej wyleczalny spośród wszystkich nowotworów, jakie znamy. Pod jednym warunkiem: wczesnego wykrycia. To nam daje samoobserwacja i regularna kontrola – dodaje Marmajewska.

W czasie listopadowej kampanii profilaktycznie przebadano 150 osób. Łącznie w wydarzeniach organizowanych przez fundację wzięło udział 450 osób.

Magdalena Manasterska/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj