Port Lotniczy Gdańsk niebawem ogłosi przetarg na rozbudowę terminalu pasażerskiego T2 o dodatkowy pirs. Ma to poprawić przepustowość i zwiększyć komfort pasażerów.
ROZBUDOWA I INNOWACJE
W Gdańsku nowy pirs będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2. Powiększone zostaną strefy centralnej kontroli bezpieczeństwa i kontroli paszportowej. Rozbudowana będzie hala odbioru bagażu, zwiększy się strefa Non-Schengen, powstaną też dwa przystanki autobusowe. Planowana jest także rozbudowa sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska.
Powierzchnia Portu Lotniczego zwiększy się o 16 tysięcy metrów kwadratowych. Terminal T2 ma obecnie 53 tysiące m2.
„DUŻY SKOK JAKOŚCIOWY”
Po raz pierwszy na gdańskim lotnisku wystąpi możliwość obsługi za pomocą rękawa samolotu przylatującego lub odlatującego do strefy Non-Schengen. Na parterze nowego obiektu ma znaleźć się powiększona hala odbioru bagażu, przedłużona bagażownia przylotowa, strefa kontroli paszportowej oraz przestrzeń komunikacji do bramek strefy Schengen, Non-Schengen, oraz tzw. Państw Trzecich.
– Dzięki rozbudowie terminalu T2 lotnisko w Gdańsku dokona kolejnego dużego skoku jakościowego w obsłudze podróżnych. To dla nas najważniejszy cel tej inwestycji – przekonuje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
BUDOWA POTRWA DWA LATA
Przetarg na wykonanie nowego pirsu ma zostać ogłoszony jeszcze w marcu, w czerwcu ma być znany jego zwycięzca, a start robót zaplanowano na jesień tego roku. Inwestycja zostanie sfinalizowana na przełomie października i listopada 2021 roku.
W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ponad 5 milionów pasażerów i ponad 6 tysięcy ton towarów i przesyłek pocztowych. Firma przewiduje, że w 2025 roku będzie miała ponad 6,6 miliona podróżnych, a 10 lat później już 9,5.