Kłopoty przy przebudowie linii kolejowej Malbork – Gardeja. Część prac wstrzymano

Wykonawca przebudowy linii kolejowej z Malborka przez Sztum i Kwidzyn do Gardei wstrzymał część prac. Inwestor – spółka PKP PLK – zapewnia, że mobilizuje wykonawcę, by wszystko było gotowe do 15 lipca tego roku, kiedy zostanie przywrócony ruch. Wykonawca i inwestor nie zdradzają, które prace dokładnie wstrzymali.

Od maja 2017 konsorcjum firm NDI S.A. (lider) i PPM-T Sp. z o.o. (partner) prowadzi prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 207 od granicy województwa pomorskiego do stacji Malbork. Remontowanych jest tam 70 km trasy kolejowej. Obecnie – na czas prac – ruch pociągów jest tam zawieszony.

Linia jest bardzo ważna z punktu widzenia mieszkańców, bowiem zapewnia połączenia nie tylko do Kwidzyna, Malborka czy Sztumu, ale też bezpośrednio do Trójmiasta.

WSTRZYMANE CZĘŚCIOWO PRACE

Pojawiły się niepokojące informacje, dotyczące postępu prac. Na razie nie ma jednak mowy o zejściu z budowy przez wykonawcę.

– Prace zostały częściowo wstrzymane. Ze względu na trwające rozmowy z zamawiającym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w tym momencie nie możemy udzielić bardziej szczegółowych informacji. Po zakończeniu negocjacji będziemy mogli informować o ich rozwiązaniu – mówi Jacek Świderski, koordynator ds. promocji w NDI.

Zarządca linii i zarazem inwestor przebudowy motywuje wykonawcę.

– Zwracaliśmy się do wykonawcy w celu zwiększenia zaangażowania prac na linii kolejowej z Kwidzyna do Malborka. Mobilizujemy go do zakończenia zasadniczych robót do 15 lipca i przywrócenia ruchu pociągów – mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Budowa już i tak jest opóźniona. Otwarcie linii latem oznaczać będzie oddanie inwestycji 6 miesięcy później niż zakładano.

 

 Prace torowe na linii kolejowej nr 207 (odc. Malbork – Gardeja). Fot. NDI

NOWE TORY I PERONY

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Przebudowanych zostanie także 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mosty i 13 wiaduktów, dzięki czemu prędkość pociągów na trasie wzrośnie do 120 km/h.

Projekt realizowany jest w formule „projektuj i buduj”. Realizacja projektu potrwa do jesieni roku 2019. Wartość projektu wynosi 261,18 mln zł.

Inwestycja w liczbach:

– 5 stacji z przebudowanymi peronami bez barier architektonicznych
– 4 przystanki z przebudowanymi peronami bez barier architektonicznych
– 36 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
– 70 km przebudowanych torów do prędkości 120 km/h
– 48 nowych rozjazdów
– 126 przebudowanych obiektów inżynieryjnych, w tym:
– 13 wiaduktów
– 3 mosty

Maciej Naskręt
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj