Prezes PKP PLK był gościem słupskiego pasma Radia Gdańsk. Ireneusz Merchel podkreślił, że projekt jest realizowany i rok 2024 jako termin realizacji inwestycji jest wciąż realny. Szef PKP PLK był gościem miejskiego programu Radia Gdańsk w Słupsku. Prezes Merchel przyznał, że z przeznaczonych około 840 mln na ten projekt około pół miliarda przesunięto na inne bardziej zaawansowane inwestycje. – Kwota 310 mln, którą mamy, pozwala, by projekt rozpocząć – mówił Ireneusz Merchel.
POWRÓT NA LINIĘ 405
Modernizacja linii kolejowej Słupsk-Gdynia, dobudowanie drugiego toru pomiędzy Słupskiem a Wejherowem może kosztować nawet około miliarda złotych. Prezes PKP PLK podkreśla, że faza projektowania inwestycji zakończy się dopiero za rok. Docelowo pociągi na tej trasie mają jeździć z prędkością 200 km/h. Prezes PKP PLK dodał również, że około 20 czerwca pociągi wrócą na modernizowaną linię kolejową 405 Ustka-Słupsk-Miastko-granica województwa pomorskiego.
TUNEL POD TORAMI
Szef PKP PLK potwierdził, że spółka kolejowa nie wycofała się z budowy tunelu pod torami w Słupsku. – Mamy takie trójporozumienie w sprawie węzła transportowego w Słupsku i tu nasza deklaracja udziału w tym projekcie jest wciąż aktualna. To jest inwestycja, która otwiera kolej na obie strony miasta, jest ważna i potrzebna – tłumaczył prezes PKP PLK.