Pierwotnie władze Gdyni chciały wybudować wiadukt drogowy łączący ulice Buraczaną i Strzelców nad torowiskiem. Po gwałtownych protestach mieszkańców z pomysłu się wycofano i zorganizowano konsultacje społeczne. Te miały formę wysłuchania publicznego, a zdecydowana większość mieszkańców opowiedziała się za budową kładki, na co przystał prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
– W projekcie będziemy musieli uwzględnić rezerwę terenową pod budowę trzeciego toru dla linii 201. Do tego potrzebne będą uzgodnienia z PKP. Dodatkowo, konieczna będzie również przebudowa okolicznego układu drogowego – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
90-METROWA KŁADKA
Podświetlana kładka pieszo-rowerowa, która będzie alternatywnym połączeniem Karwin i Małego Kacka dla ulicy Wielkopolskiej, będzie miała 90 metrów długości, a jej szerokość wyniesie co najmniej 5 metrów. Inwestycja gotowa będzie nie wcześniej, niż w 2021 roku.
Marcin Lange/mim