Niedziałający bojler, wadliwa instalacja elektryczna, nieszczelne okna i garnek, w którym gotowana jest woda do kąpieli. W takich warunkach żyje na co dzień pani Danuta, która mieszka w lokalu komunalnym przy ulicy Lelewela w gdańskim Wrzeszczu. Po interwencji przewodniczącej Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny Gdańskie Nieruchomości zapowiedziały wymianę instalacji elektrycznej.
O warunkach, w jakich mieszka kobieta, radną dzielnicy Aleksandrę Kulmę poinformował sąsiad pani Danuty. – Mieszkanie wygląda tragicznie – ocenia Aleksandra Kulma. – Żyjemy w centrum Europy, w XXI wieku, a cała instalacja elektryczna w ponad 40-metrowym mieszkaniu składa się z trzech przedłużaczy i żarówki. Pani, która chce skorzystać z pralki lub lodówki, musi zrezygnować z oświetlenia w mieszkaniu. Mieszkanie jest zaniedbane, bo dawno nie było remontowane. Tam jest czysto, mieszka tam osoba schludna i ma porządek. Nie jest to przypadek patologiczny. Pani, żeby się umyć, musi zagrzać dwa garnki ciepłej wody i wlać je do bali – dodaje przewodnicząca Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.
INTERWENCJA
Radna dzielnicy zwróciła się do Biura Obsługi Mieszkańców o informacje. W piśmie zapytała między innymi o to, dlaczego w 2018 roku nie podjęto skutecznej interwencji pomimo zgłoszenia nieprawidłowości. Zapytała także o możliwe podjęcie prac naprawczych w mieszkaniu komunalnym. – Po mojej interwencji wiemy, że sprawą zajął się Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie – mówi Aleksandra Kulma. – Czekamy na informację z Biura Obsługi Mieszkańców odnośnie kontroli i innych spraw związanych z nadzorem tego lokalu. Wiemy już, że będzie przygotowany projekt instalacji elektrycznej. Niebawem ma też być zrobione ogrzewanie elektryczne. Chcemy, żeby były wymienione okna i tym się zajmie MOPR – mówi przewodnicząca Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.
„USTERKA ZOSTAŁA USUNIĘTA”
Do sprawy odniosła się rzeczniczka Gdańskich Nieruchomości Aleksandra Strug. Jak mówi, w 2018 roku podjęto skuteczną interwencję w mieszkaniu komunalnym przy ulicy Lelewela. – Zgłoszenie dotyczyło braku prądu w lokalu i ta usterka została usunięta. Wykonana naprawa obejmowała podłączenie licznika oraz zabezpieczenia licznikowego. Gdańskie Nieruchomości za każdym razem niezwłocznie podejmują działania sprawdzające – zapewnia Aleksandra Strug.
DALSZE DZIAŁANIA
Przedstawicielka miejskiego zakładu budżetowego zapowiada kolejne działania w mieszkaniu we Wrzeszczu. – Sprawdzony został stan techniczny instalacji elektrycznej. Została zakwalifikowana do wymiany – mówi Aleksandra Strug. – Dotychczasowe użytkowanie mieszkania i podłączanie kolejnych odbiorników przy braku wydzielania obwodów niezbędnych dla nich powodowało awarie, jak w 2018 roku, gdy doszło do przegrzania instalacji. W tej chwili prowadzimy procedurę wyłonienia wykonawcy dla tego zadania. Ogłoszenie o poszukiwaniu wykonawcy zostanie opublikowane jeszcze w tym tygodniu – mówi rzeczniczka Gdańskich Nieruchomości.
Planowany termin realizacji prac to połowa sierpnia.