Coraz więcej pracy mają dyżurni z Gdańskiego Centrum Kontaktu. Miejska komórka obchodzi pierwszą rocznicę utworzenia. Działa przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Rok temu tygodniowo było 300 zgłoszeń. Obecnie jest ich już 1500.
– Sprawy to w połowie pytania o procedury urzędowe, w połowie interwencje – mówi kierownik Jarosław Schroeder. – Wśród nich dominują problemy drogowe: dotyczące niewłaściwego parkowania, stanu jezdni i kłopotów z dzikimi zwierzętami – dodaje.
EKSPRESOWE TEMPO
Mieszkańcy pytają też o to, jak dopisać się do spisu wyborców, ale też o świadczenia 500 + czy bon żłobkowy. Jak mówią urzędnicy, 2/3 problemów, z którymi zwracają się mieszkańcy, jest rozwiązywanych w ciągu tygodnia.
Z centrum, w którym pracuje 18 osób, można się kontaktować za pośrednictwem specjalnego formularza, mailowo, przez Facebooka i telefonicznie. Wciąż najpopularniejszy jest ten ostatni kanał. Korzysta z niego 4 na pięciu 5 zgłaszających.
Sebastian Kwiatkowski/mim