Zwiększenie możliwości przeładunkowych, większe wpływy do budżetu państwa i wzmocnienie pozycji polskich portów w regionie Morza Bałtyckiego – to cele trzech strategicznych inwestycji portowych, których łączny koszt jest szacowany na ok. 19,5 mld zł. Przyjęta niedawno specustawa portowa ma skrócić ich realizację o około trzy lata.
W audycji Ludzie i Pieniądze w Radiu Gdańsk gośćmi byli Piotr Frankowski, z dwutygodnika „Namiary na morze i handel” oraz Maciej Bąk, wiceprezes Portu Gdynia.
– Jesteśmy na fali wzrostów. W Porcie Gdynia notujemy 60-procentowy wzrost od 2010 roku. Rocznie daje nam to wzrost 7-procentowy. Należy spodziewać się, że będzie spowolnienie. To biznes, który jest obliczany długookresowo. Inwestycje, nad którymi pracujemy, mają bardzo szeroki horyzont czasowy i nie będziemy oglądać się na spowolnienie – dodał Maciej Bąk.