„Jedna rozmowa może uratować życie”. Słupsk uruchamia specjalną infolinię dla seniorów

W związku z epidemią Słupsk wychodzi naprzeciw swoim seniorom. Do dyspozycji  starszych mieszkańców uruchomiono telefon seniora TEL-SEN.

Telefon obsługiwany jest przez Straż Miejską w Słupsku, czynny jest w trakcie pracy dyżurnych od poniedziałku do piątku w godz.: 6:30-21:00. Numer: (59) 843 32 17

„PRZECIWDZIAŁA IZOLACJI SPOŁECZNEJ”

 

– W przypadku, gdy seniorki i seniorzy pozostają sami, bez wsparcia osób bliskich, rodziny, w przypadku, gdy mają pytania, wątpliwości, mogą skorzystać z tego telefonu. Telefon Seniora pełni funkcję doradczo-informacyjną i przeciwdziała izolacji społecznej seniorów – mówi Monika Rapacewicz, rzecznik słupskiego ratusza.

ROZMOWA NA WAGĘ ZŁOTA

Zarówno Prezydent Miasta Słupska, członkowie Słupskiej Rady Seniorów, a także pracownicy jednostek powołanych do udzielania pomocy, zachęcają do korzystania z tej formy wsparcia. – Jedna telefoniczna rozmowa może okazać się bezcenna, a nawet uratować życie – dodaje.

– Zachęcamy seniorki i seniorów, dzwońcie, mówcie o problemach, wątpliwościach, zgłaszajcie osoby samotne, pozbawione opieki! (59) 843 32 17, warto zapamiętać, zapisać, podać dalej, gdyż numer ten może okazać się pomocny – dodaje.

W marcu w słupskim magistracie nie odbędą się posiedzenia Komisji Rady Miejskiej oraz sesja Rady Miejskiej.

Infolinię dla seniorów uruchomił także powiat słupski. Dzwoniąc pod numer telefonu 512 079 526, oprócz aktualnych zaleceń dotyczących koronawirusa, informacji o pomocy w regionie i środowisku lokalnym, będzie można także porozmawiać z psychologiem. Szczegóły dostępne na stronie powiat.slupsk.pl.

 

Joanna Merecka-Łotysz/tgr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj