Pływający terminal LNG na Zatoce Gdańskiej coraz bliżej realizacji. „Zwiększy to przeładunki w porcie”

Przedstawiciele GAZ-SYSTEM, Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i Urzędu Morskiego w Gdyni podpisali list intencyjny dotyczący współpracy przy postawieniu pływającego terminalu LNG. Dokument określa rolę każdej ze stron przy projekcie oraz listę przedsięwzięć niezbędnych do realizacji inwestycji. Budowa pływającego terminalu umożliwi rozwój rynku LNG w naszej części Europy, a także wpłynie na wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego Polski. To duża szansa także dla podmiotów z regionu, które będą mogły korzystać z gazu za pośrednictwem portu, wykorzystując go do własnych procesów. Będzie to też możliwość bezpośredniego tankowania statków LNG.

– Cieszymy się, że Gaz-System wybrał nasz port, jako najlepszą lokalizację do budowy terminala. Będzie to miało bezpośredni wpływ na zwiększenie liczby przeładunków w porcie, jak również otworzy zupełnie nową grupę ładunkową, jaką jest skroplony gaz ziemny – podkreślał Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. 

CO TO JEST JEDNOSTKA FSRU?

Jednostka FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) to pływający tankowiec, wyposażony w urządzenia do regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego w postaci LNG. Statek będzie umiejscowiony w Zatoce Gdańskiej. Aktualnie trwa proces badania rynku i analizy parametrów biznesowych dla funkcjonowania planowanej inwestycji. Na obecnym etapie GAZ-SYSTEM założył postawienie w porcie jednostki o przepustowości 4,5 mld m3 rocznie.

 

mat. prasowe/js/mm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj